„Eelmisel aastal juuni kuus kasutusele tulnud lipumärk on tarbijale selge signaal, et tegemist on Eestis toodetud toiduainega. Mul on siiralt hea meel, et lipumärgi tuntus kasvab, see näitab tarbija usaldust Eesti tootja suhtes ja mõtteviisi eelistada kodumaist tootjat,“ ütles toiduliidu juht Sirje Potisepp liidu teates.

Uuring viidi läbi 15-74 aastase elanikkonna seas, valimi suuruseks 1000 vastajat. Vastajatelt küsiti, kas nad on märganud lipukleebisega toiduaineid, mille peale 42 protsenti vastas jaatavalt.

Eelmise aasta sügisel vastas jaatavalt 36 protsenti. Tulemus näitab, et kleebise märkamine on arvestatavalt tõusnud. Kasutades esindusliku valimi üldistusjõudu tähendab 42 protsenti märganutest 412 400 – 476 500 lipukleebise märganut. 2009. aasta septembrikuus läbiviidud küsitluse tulemus näitas aga 36 protsenti märganuid, mis tähendab 340 000 – 400 000 tarbijat.

Tüüpilisteks lipumärgi teadjateks on naised, 30-49 aastased, spetsialistid, kontoritöötajad ja teenindajad, kelle sissetulek on 10 000 -15 000 krooni.

Teistest taustrühmadest enam on kleebist märganud naised, vanuserühm 40-49, vastajad kelle peredes on alla 18-aastaseid lapsi.

Lipumärgist teadlikud vastajatest 78 protsenti (2009. aastal 75 protsneti), on lipumärki märganud kaupluses hinnasiltidel. Kuus protsenti on seda näinud trükistel, viis protsenti kaupluse kliendilehtedel, kümme protsenti aga väidab selle märkamist televisioonis.

Nii möödunud sügisel kui ka käesoleval suvel läbiviidud küsitlustulemuste põhjal on näha, et kaks viiendikku vastajatest peab lipukleebist mitte eriti hästi märgatavaks.

Kahe küsitluse vahelisel ajal on tõusnud nende osakaal, kes lipumärki teavad. Nihe on toimunud selles suunast, et vähenenud on nende osakaal, kes peavad kleebist piisavalt hästi märgatavaks ja tõusnud nende osa, kes arvavad, et see ei torka üldse silma.

Seega, lipumärgi teadjate arv kasvab, kuid kasvab nende osa, kelle meelest ei torka tähistus üldse silma ja väheneb nende osa, kes peavad tähistust piisavalt hästi märgatavaks.

Lipumärk on kasutusel alates 2009. aasta juunikuust. Toiduliidu ja kaubandusettevõtete ühise märgi eesmärk on anda tarbijatele selget teavet Eestis toodetud toidukaupade kodumaise päritolu kohta, märgistades need kaubad rahvuslipu märgiga.

Lipumärki kasutavad 70 toiduainetööstust pea 10 000 erineva Eestis toodetud toiduainega.

Lipumärkide järgi saavad tarbijad kodumaiseid tooteid otsida suurimates kaubanduskettides nagu Selver, Prisma, Rimi koos Säästumarketitega, Tallinna ja Tartu Kaubamaja, Comarket ja ETK-süsteemi kauplused.

Uuringu viis läbi Turu-uuringute AS.