Äripäeva hinnangul on uus kord liiga bürokraatlik ja võib tekitada vaidlusi ettevõtjate ning maksuameti vahel. Lihtsam lahendus oleks see, et enne 1. maid soetatud autode puhul jääks kehtima vana kord.

Lihtsamaks muutub olukord pärast 1. maid ostetud autodega. Nende puhul on ettevõttel võimalik käibemaks täies ulatuses tagasi saada. Samuti on võimalik täiel määral tagasi küsida bensiini ja remondikuludelt tasutud käibemaksu. Vastukaaluks peab ettevõtja hakkama erisoodustusmaksu summalt tasuma käibemaksu, mida pole võimalik riigilt tagasi saada.

Enne 1. maid soetatud autode puhul ei lisandu erisoodustusmaksule käibemaks, sest seni kehtis käibemaksu tagasi saamisel 2/3 piirang. Kui enne 1. maid ostetud autode puhul lisada erisoodustusmaksule käibemaks, mida riigilt tagasi ei saa, siis tekiks olukord, kus ettevõtja maksab käibemaksu topelt. Et sellist ebaõiglust vältida, peavadki ettevõtjad määrama kindlaks erasõitude osatähtsuse, mis on järgmisest kuust alates aluseks käibemaksu tagasi küsimisel.

Analoogne kord kehtib praegu füüsilisest isikutest ettevõtjate puhul, kes määravad kindlaks ameti- ja erasõitude vahekorra ning vastavalt sellele osale saavad oma maksustatavaid tulusid vähendada. Samas on FIEde puhul tekkinud just selle vahekorra määramisel maksuametiga vaidlusi.

Maksukonsultant Olavi Kärsna soovitab FIEdel pidada sõidupäevikut. See aitab probleeme vältida, sest on ebareaalne, et autoga ei tehta üldse erasõite. Samas on maksuamet nõudnud erasõitude osakaaluks koguni kuni 50%, mis samuti ei pruugi olla põhjendatud. Sõidupäevik võimaldab ametisõite paremini tõendada.

Sama soovitust peaksid järgima ka need osaühingud ja aktsiaseltsid, kes on ostnud ametiauto enne 1. maid. Nendel võib analoogselt FIEdega tekkida samuti maksuametiga vaidlusi erasõitude osatähtsuse üle. Kui nad ei suuda kõiki ametisõite tõendada, siis peavad nad tagantjärele maksud tasuma.

FIEdel on arvestuse pidamine lihtne, sest tõenäoliselt on enamikel üks-kaks autot. Suure autopargiga ettevõtetes on aga sõidupäevikute pidamine arvestatav lisatöö raamatupidajatele. Lisatöö muidugi juhul, kui üritatakse korrektselt seadust täita ning kõik ametisõidud fikseeritakse.

Äripäeva arvates on parem lahendus see, kui enne 1. maid ostetud sõidukite puhul jääks ettevõtjale valikuvõimalus, kas toimida vana või uue korra alusel. Ettevõte võiks soovi korral edaspidi rakendada 2/3 piirmäära ning bensiini ja remondikuludelt selle määra alusel käibemaksu tagasi küsida. Ühtlasi ei peaks ettevõte aga enne 1. maid soetatud autodelt tasutavale erisoodustusmaksule lisama käibemaksu, mida riigilt tagasi küsida pole võimalik.

Kui ettevõtja on nõus aga pidama sõidupäevikut või on tal muud moodi lihtne tõestada ära ameti- ja erasõitude suhe, siis võiks tal olla võimalik saada kütuse- ja bensiinikuludelt käibemaks tagasi enda poolt kindlaks määratud ameti- ja erasõitude suhte kohaselt.