“Käive kasvab tänavu 20 miljoni kroonini,” ütles Bastoni juht Indrek Stahl. See tähendab käibe kasvu kolmandiku võrra. “Juba sügiseks kasvas tellimuste osakaal üle 30 protsendi,” lisas Stahl.

Käibe tõusu annab sünergia tootmise kokku kolimisest Tallinnas Telliskivi tänaval aasta algul valminud uude 3000 ruutmeetri suurusesse tootmishoonesse. Uus hoone läks maksma ligi 15 miljonit krooni, sellest pool on laenuraha. Enne seda käis tootmine paralleelselt Rakveres ja Tallinnas väiksematel pindadel.

Sarnaselt Bastioniga tegutseb edukalt teine väiksem Eesti rõivatootja OÜ Zik-Zak, mis turustab tooteid Ivo Nikkolo kaubamärgi all. Ettevõtte juht Aave Volmer ütles möödunud aasta kohta, et müük kasvas ligi kümnendiku. Ettevõte teenis möödunud aastal 24,5 mln kroonise käibe juures paarsada tuhat krooni kasumit. Tänavu peaks tänu Taani ja Norra turule laienemiselt tulema samaväärne käibe kasv kui mullu.

Konkureeriva rõivatootja ASi Klementi juht Toomas Leis tunnustab Bastioni edu, ent märgib samas, et ka Baltika või Klementi teeniks kasumit, kui end koomale tõmbaks. “Bastioni ega Nikkolo ambitsioon ei kannata laienemist või kasvu,” ütles Leis, “need on rohkem one man show’d, kus hobi ja töö on kombineeritud.”