Ehkki soomlased on Eestist kogu aeg alkoholi kaasa ostnud, kasvavad nüüd saatusliku kokkulangevuse tõttu, kui Eestist saab maikuus Euroopa liidu liige ja Soomel lõpeb Euroopa Liidult väljakaubeldud alkoholikoguste piirangute üleminekuaeg, kaasa võtta lubatud alkoholikogused 5–10 korda suuremaks. Alates maikuust tohib iga soomlane reisilt osta kümme liitrit kanget alkoholi ja 110 liitrit õlut või isegi üle selle ega pea selleks enam 20 tundi ootama.

Kahtlemata on ostukiusatus suur, sest isegi pärast Soome alkoholiaktsiisi alandamist on Eestis viinapudel kaks korda odavam kui Soomes. Seetõttu vaevab soomlasi ja eestlasi õigustatud küsimus, kas tekib meedia piitsutatud alkoholi ostupalavik või suurenevad ostetavad kogused mõõdukalt, paari pudeli võrra.

Et alkoholimüügist suurt ampsu napsata, avab Silja Line maikuus Tallinna D-terminali juures saja tootega poe, kust reisijad saavad alkoholi kas kohe autosse laadida või tellida selle laevafirma kulul Helsingisse, kus nad ostu pärast passikontrolli kätte saavad. Samasugust teenust hakkab pakkuma ka Tallink.

Soome alkoholitootja Altia Eesti tütarfirma Ofelia hakkab Liviko kombel pakkuma kohverviina. 40- ja 80protsendilist Saaremaa vodkat pakutakse kahes erinevas kohvris, millesse kummasegi mahub viis liitrit ja mida on hea näpu otsa võtta. Lisaks hakkab Altia Koskenkorva viina ja vodkat müüma kaheliitristes kraaniga pakendites. Kumbagi toodet Alko Soomes müüki ei võta, kuid Tallinnast saavad soomlased need vabalt koju viia. Ka Soome Kesko Citymarketid ja S-rühma Prismad, millel Soomes puudub kange alkoholi müümise luba, paiskavad Tallinnas müüki suuremaid alkoholikoguseid, ikka selles lootuses, et kaasmaalased alkoholi rohkem kaasa viiks.