Eesti tootjad müüsid selle aasta üheksa kuu kokkuvõttes peaaegu 10 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on üle kahe miljoni liitri rohkem kui aasta tagasi. Viinaturu maht on kasvanud 25 protsenti, kusjuures Liviko on 57 protsendi suuruse turuosaga valdav kange alkoholi turu liider. Üle 10 protsendi alkoholiturust hõlmavad Ofelia ja Onistar, teistel jääb see alla 10 protsendi.

Livikole on see aasta olnud edukas just viinamüügi osas, mida on õnnestunud suurendada eelmise aastaga võrreldes sada protsenti. Ettevõtte müügidirektor Janek Kalvi pani selle margiviina Viru Valge suure edu arvele, mis on saavutatud tänu turvahologrammi kasutuselevõtule ja aktiivsele müügitööle. Septembris oli Viru Valge müük 88 protsenti suurem kui aasta tagasi samal kuul.

Liviko müügidirektori Janek Kalvi hinnangul on Eesti viinaturg korrastumas ja enamik tootjaid oma positsiooni kätte võidelnud, kuid see protsess kestab tema sõnul veel aasta või kaks. “Saavutatud turuosa pole Liviko jaoks veel sugugi lagi,” lausus ta. Üldist viinaturu kasvu neljandiku võrra põhjendas Kalvi tihenenud konkurentsiga ja kohaliku legaalse viina tarbimise suurenemisega nii salaviina kui ka imporditud värviliste jookide arvel.

Onistar on juhatuse nõuniku Tiit Maidre sõnul loobunud kohaliku turu pärast võitlemast ja keskendunud ekspordile. Praegu on ettevõtte juhtidel palju tegemist Bacardi viinaprojektiga, mis on suurendanud viimasel kahel kuul ka oluliselt Onistari ekspordinäitajaid. Kui eelmise aasta septembris saatis Onistar piiri taha 84 440 liitrit alkoholi, siis tänavu oli see kogus juba 143 700 liitrit. Alkoholi ekspordil hoiab Onistar üheksa kuu tulemuste põhjal miljoni liitriga enda käes esikohta.