Tänavu saadeti Kuldmunale rekordiline arv töid – lausa 1037. Shortlist’i jõudis neist 490 tööd ning mune jagati kokku 174. Pingeline heitlus käis 51 eri kategoorias.

„Uskumatult tore on, et Kuldmuna püstitas teist aastat järjest esitatud tööde rekordi,“ rõõmustas Turundajate Liidu tegevjuht Kadi Aguraijuja. „Eriilmelisi esitajaid olid palju ning kõik nad said kokku mõnusal Kuldmuna peol, mis peeti esimest korda kaubanduskeskuses. Nii nagu tegime ajalugu tööde arvuga, tegime seda ka asukohaga. Aitäh kõigile osalejatele, järgmine aasta jälle.“

Võimsalt jätkas Tabasco, kes kerkis neljandat aastat järjest aasta reklaamiagentuuriks. Veelgi pikem võiduseeria on käsil üritusturunduses: Jolos triumfeeris viiendat aastat jutti. Nagu mullugi, nimetati aasta kommunikatsiooniagentuuriks Hamburg ja Partnerid. Täiesti uus võitja oli aga aasta disainiagentuuri arvestuses, parimaks osutus Neway. Aasta kliendiks kuulutati Pakendikeskus.

Grand Prix võitis seekord Tabasco Pakendikeskusele tehtud tööga „This Is Not The End“, mis sai lisaks neli kuldset autasu.

Kuldmuna reklaamižürii I juht Urmas Villmann sõnas, et eelmine aasta oli Pakendikeskuse aasta.

„Pakendikeskuse naljakad ja päevakajalised tuntud inimesi ja inimlikku lollust tögavad kiired sotsiaalmeedia sutsakad naerutasid meid kõiki ja tekitasid ootust – mis nali siis järgmiseks?“ ütleb Villmann. „Aga kõige säravama auhinna sai üksmeelselt hoopis teist tüüpi Pakendikeskuse töö, mis oli naljast kaugel. Naljaga pooleks võib öelda, et kui Grand Prix’d tahad omada, siis pane ennast põlema. NB! Ärge seda kodus järgi tehke!“

Tabasco loovjuht Tarmo Sikk tõdes, et selliste ideede puhul on alati väike kartus.

„Mõtled, et äkki see on liiga julge,“ rääkis ta. „Jah, enda jaoks oli see idee naljakas, aga mõtlesin, et kas seda päriselt ka kasutada või mitte. Tihti küsitakse, mis on loovus ja kuidas saada loovamaks. Minu arust ei olegi tihti vahe selles, et üks inimene on loovam kui teine, vaid selles, et enamik inimesi viskavad loovad ideed kohe minema, sest need pole veel valmis. Siis mõeldaksegi, et ok, see on mingi nali, mõtleme nüüd päris asja.“

Ta lisas, et iga turundus- ja tegevjuht võiks mõelda, mida teha olukorras, kui kontor või ladu põleb.

„Reeglina ei ole küsimust,“ tõdes Sikk. „Kirjutatakse mingi ametlik ja kuiv asi ning kindlasti ei tehta nalja. See kõik näitab, milline klient Pakendikeskus on, et nad on sellises olukorras nõus tegema sellist asja. Meil on nii hea klient!“

Panus Eesti turundusse auhinna võitis tänavu välimeedia ettevõtte JCDecaux pikaaegne juht Kristiina Sepp. Turundajate Liidu juhatuse liige Olga Peresild sõnas, et Sepp on oma valdkonna tõeline pioneer.

„Kristiina on sügavuti pühendunud brändide vajaduste mõistmisele ja meediatarbimise muutustele reageerimisele,“ ütleb Peresild. „Kristiina eristub oma võime poolest teha läbimõeldud muudatusi, kaasates erinevaid turuosalisi ning vältides jõulisi meetmeid ja konflikte. Tänu tema laiahaardelisele meediamõistmisele ja isikuomadustele on välimeediamaastikul tekkinud standardid, mille mõju ulatub kaugemale kui ainult välireklaam. Tema innovaatiline meel pakub inspiratsiooni kogu valdkonnale.“

Kuni 26-aastastele reklaamitegijatele loodud Taeva Pesamuna konkurssi võitsid Reigo Metsik, Mirell Šmidt ja Kätrin Sibul tööga „Mees klassi ees“. Noortel oli 48 tundi aega, et luua kampaania, mis tooks koolidesse rohkem meesõpetajaid.

Esimest korda jagati välja Maamuna – auhind, mis mõeldud projektile, kus kõige rohkem jätkusuutlikkust ning vastutustundlikkust. Tänavu hoolitses võitja valimise eest Swedbank ning nende kokku pandud žürii hindas kõige kõrgemalt tööd „Impact Day 2023“, mis esitati Kuldmunale avaliku ürituse kategoorias.

Kuldmuna pidu juhtisid Anu Saagim, Mihkel Raud ja Kaisa Selde. Järelpeol lõbustasid rahvast Elephants From Neptune, DJ Britiimpeerium ning drag queenid Nordika ja Vilita.