"See on hiljutine muudatus, mõned päevad vanad," kommenteeris ta värsket valikuvõimalust. "Me oleme kindlasti seisukohal, et täielikult tasuta ühistransporti ministeeriumi poolt planeeritavate vahenditega pole võimalik teha. Kui meile antakse vaba valik, siis me teeme Põhja-Eesti transpordikeskuse alla kuuluva nelja maakonna osas erinevad otsused. Kas need tulevad ühesugused või neli erinevat, seda näitab aeg," ütles Jõgisoo.

Samas Harjumaa osas on asi juba selgem ning transpordikeskuse juhatuse heakskiidul otsustatakse, et sõidusoodustused tehakse eakatele, kooliõpilastele, puuetega inimestele, lasteaialastele ja eelkooliealistele ning nende saatjatele. "Kuid täiesti tasuta ühistransporti me Harjumaale nende vahenditega teha ei saa," nentis ta.

Kui palju jääb tasuta ühistranspordi kompenseerimisest raha puudu, ei osanud Jõgisoo täpselt öelda. "Oleneb. Kui võtame käiku eelduse, et kõik kommertsliinid kukuvad ära, sest avalikel liinidel saab nüüd tasuta sõita, siis on üks summa. Kui osa kommertsliine jääb käima, siis on teine summa. Me arvame, et ligi 4-5 miljonit eurot jääb üldplaanis puudu," ütles ta.

Jõgisoo tunnistab, et ministeeriumi poolt on pakutud pidevalt erinevaid summasid tasuta ühistranspordi toetuseks ja seetõttu ei saa ta täpselt aru, mis toetussummast lõplikult jutt käib. "Selle 35 miljoni euro eest, millest kõige rohkem räägitakse, tasuta transporti välja ei tule," ütles ta.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson allkirjastab lähiajal määruse, millega pannakse paika maakondlike bussiliinide piletihinnad, kirjutab Lääne Elu. Veel ei ole selge, kas määruse kohaselt muutub tasuta ühistransport transpordikeskustele kohustuslikuks või saavad keskused ise otsuse teha.