Meeskonna leidmine saab alguse idee täpsemast sõnastusest. Leidmaks inimesi, kes hakkaksid selle arenduse kallal töötama, tuleks mõelda, missugust lahendust idee pakub ning miks sihtrühm seda vajab. Idee lahtimõtestamise järel tuleks teha esimene pitch ehk esitlus inimestele, keda oma meeskonda värvata soovid. Liikmete leidmiseks tuleb teha selgeks, missugust kompetentsi antud idee teostus vajab.

Ülesanded selgeks
Ideed hinnates kaasneb selgus, missuguseid ülesandeid tiimikaaslased tegema peaksid ning millist panust osapooltelt oodatakse. Meeskonna otsimisel tuleks pidada silmas, mida meeskonnaliikmetele lubada saab (raha, osalus, kogemused vms) ning kuidas motiveerida tiimi olukorras, kus töötatakse esmalt oma vabast ajast minimaalse töötasu eest.

Meeskonna otsimisel tasuks kasutada erinevaid kanaleid. Alustada võib oma tutvusringkonnast, rääkides ideest sõpradele või tuttavatele. Nemad võivad suunata järgmiste inimesteni. Kolleegide otsimisel tulevad kasuks ka ülikoolide tudengilistid ning erialaorganisatsioonid, kust võib leida hakkajaid noori, kes on valmis oma aega millegi uue jaoks panustama. Abi võib saada startup-üritustelt, kus liigub sarnaseid väljakutseid otsivaid inimesi.

Ühised väärtused kui vedurid
Meeskonna moodustamisel peaks lähtuma sellest, et liikmed jagaksid entusiasmi idee arendamisel ning eesmärke, mille poole püüeldakse. Seda võib pidada ootuste juhtimiseks, kuna möödarääkimised soodustavad isikutevahelisi konflikte. Seetõttu on oluline arutada läbi võimalikud tulevikustsenaariumid: kus tuuakse välja nii positiivsete kui ka negatiivsete arengute võimalik käik.

Ühtse meeskonnavaimu säilitamine on tähtis, kuna see võimaldab ületada mõõnu, mis on idufirmade käivitamise vältimatu osa. Et loodav meeskond stardiks tugeva ja jätkusuutlikuna, peaksid meeskonnaliikmed jagama samu väärtusi: väärtushinnangud määravad tööeetika ja suhtlemiskultuuri, mille baasilt idufirma stardib.

Jaga
Kommentaarid