Kriidiku loojate sõnul toob mänguasi lapsed internetist välja ning paneb nad kriidiste sõrmedega maailma avastama. Test-grupp Kergu lasteaia-algkooli laste näol võttis nuku positiivselt vastu ja sattus sellest lausa vaimustusse. Seda peamiselt põhjusel, et lapsed saavad olla ise nuku stilistid – Kriidikut saab riietada ja panna talle pähe lõngast juukseid, mida sättida soengusse, pesta ja lõigata.

Ärileht uuris MTÜ Pesapuu meeskonnalt, kuidas edeneb nende tootearendus, mis on olnud suurimad väljakutsed ja millisena näeb ettevõte end tulevikus.

Kuhu olete jõudnud toote arendamise-ja lansseerimisega tänaseks päevaks?

Mänguasjade süsteem on välja töötatud. Oleme alustanud müüki, nii laste haridusasutustes kui ka raviasutuste taastusravi osakondades. Teeme tööd selle nimel, et Kriidiku süsteem saaks üldsusele tuttavaks. Selle nimel alustasime koostööd nii Lastejaama kui ka Pere ja Kodu ajakirjaga. Kõik, kellel on tekkinud huvi Kriidiku arendavate mänguasjade kohta võivad meie tegemisi jälgida Kriidiku Facebook-i lehelt. Lähiajal tahame saada Kriidikut müüki ka Apollo raamatukaupluse ketti, kellega käivad hetkel läbirääkimised.

Mis on seni teie meeskonna kõige silmapaistvam saavutus?

Peame suureks saavutuseks seda, et meie tooted on leidnud kasutajate seas väga hea vastuvõtu. Viimati käisime Kriidikut tutvustamas lasteaia õppealajuhatajatele. Üks nendest ütles peale esitluse lõppu: „Kui ma selle süsteemi kasutusel võtta saaksin, siis võiksin kõik töövihikud põlema panna.“ Samuti oleme uhked selle üle, et meie ettevõtluse sotsiaalne pool on käivitunud. Kriidiku tootmisesse on tänaseks palgalistel töökohtadel rakendatud juba 2 pikaajalist töötut ning üks inimene on hetkel praktikal. Alates aprilli algusest jõuab esimene nendest inimestest tagasi laiemale tööturule ning alustab tööd uue tööandja juures.

Mis on olnud kõige suuremad tagasilöögid ideede teostamisel?

Kõige keerulisem on sellise ettevõtmise juures säilitada ülevaade kõikidest ülesannetest, mis tegemist ootavad ning kõikidest valdkondadest, millega tegeleda tuleb. See toimib ainult hea meeskonna ja koostöö alusel. Samuti oleme saanud tuge oma mentoritelt ning koostööpartneritelt.

Mis on olnud teie meeskonna jaoks suurim õppetund?

Oleme väga tänulikud Indrek Kaselale. Sattudes võistlustulle ning koolituste keerisesse võib mõnikord juhtuda, et hakkad ennast liiga palju painutama selle järgi, kuidas "peaks" rääkima ja käituma. Kohtumine Indrekuga ja tema hilisem tagasiside meile kõigile tuletas meelde, et parim, mida toote tutvustamisel ning sellest rääkimisel teha saab, on jääda iseendaks ning rääkida asjadest nii, nagu ise õigeks pead.

Kus ja millisena näete oma ettevõtet aasta pärast?

1. Tahame oma mänguasjade süsteemiga olla aasta pärast Eesti turul tuntud ning sisenenud Saksamaa turule.

2. Meie tootmises on vähemalt 10 palgalist "kasvulava"-töökohta pikaajalistele töötutele ning läbi meie tootmise on tavatööturul töökoha leidnud 20 inimest.

3. Oleme valmis oma ärimudelit laiendama ka teistesse Eesti maakondadesse.

Kui peaksite valima Ajujahi TOP30 seast ühe lemmiku, kes see võiks olla ja miks?

Oleme vaimustuses OÜ Tore poolt toodetavatest nutikatest laudadest. Nad pakuvad lihtsa, aga äärmiselt praktilise lahenduse nii toitlustuse pakkujatele kui ka ürituste korraldajatele.