Kus peitub Eesti e-poodide kasvupotentsiaal?

 (16)
Kus peitub Eesti e-poodide kasvupotentsiaal?
e-kaubandusliit

Võime küll uhkustada maailma internetiseerituma riigi staatusega, kuid samal ajal kaotavad meie e-kaupmehed tänu keerulisele ostuprotsessile oma kliente näiteks hiinlastele, tõdeb e-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät.

Eesti e-poodide üks peamisi vajakajäämisi on liigsete andmete küsmine, ostuprotsesside keerulisus ning mobiilsete kanalite ebasõbralikkus.

Eestis tegutseb ligi 5000 e-poodi, mis meie rahvaarvu juures on päris korralik arv ja neid tuleb üha juurde. Oleme maailmas esirinnas pakiautomaatide ja kullervõrgustiku poolest ning meil arendatakse innovaatilisi kaubandust teenindavaid roboteid. Eesti täiskasvanutest pea 90 protsenti omab ligipääsu internetile ning wifi olemasolu väiksemaski asutuses näib enesestmõistetav. Lisaks sellele ostsid eestlased 2018. aastal mobiilsete seadmete abil rohkem kui arvuteid kasutades.

Säravatest faktidest hoolimata jääb meie keskmine ja väike e-kaupmees välismaistele konkurentidele kõvasti alla. Euroopa Komisjoni uuringud näitavad, et Eesti asetseb e-kaubanduse näitajate poolest Euroopa riikide arvestuses alles teise poole alguses.

Meil on Eestis justkui kõik kättesaadav, kuid me ei ole ise kättesaadavad! Selles olukorras kannatavad ennekõike väikesed ja keskmised ettevõtted. Vähemalt 60 protsenti Eesti ostlejatest kasutab piiriüleseid e-poode ning see kasvab igal aastal kuni kümnendiku võrra. Kui 35-50 aasta vanused inimesed eelistavad ostmiseks Eesti ja Euroopa poode, siis nooremad ei pea nendest lugu. Noored otsivad huvitavat toodet ja soodsat hinda ning jätavad ostuprotsessi pooleli, kui neilt küsitakse liigseid andmeid või ostmine on tehtud keeruliseks.

Lisaks käeulatuses olevate kolossaalsete turgude mitte kasutamisele, kaotame pigem ka kohalikul turul ja kindlasti seda sirguvatelt põlvkondadelt, kes üha rohkem ületavad ja ei tunne piire.

5. märtsil Tallinnas toimuv Baltic e-commerce Forum pakub maailma juhtivate e-kaubanduse asjatundjate nõuandeid, kuidas piiriüleselt müüa ja mis võiks käibeid mitmekordistada. Alibaba Euroopa partner, Google, Angry Birds või Mastercard räägivad Eesti e-äridele, kuidas saada suureks, kuidas minna Hiinasse, Ameerikasse või lõigata kasu Brexitist. Tule kuulama, kuidas enda e-äri potentsiaali rohkem rakendada!

Tule ja saa osa Baltikumi suurimast e-kaubanduse foorumist. Tutvu programmiga ja kasuta võimalust registreerida soodushinnaga SIIN!