Näiteks külaskäik Selverisse võib näidata, et poes on palju ostjaid ja seda kinnitab ka täis autoparkla, kuid see on vaid üks Selver paljudest. Võib-olla mõni teine on tühi. Hoopis eksiteel võivad olla need Tallinna Kaubamaja aktsia ostjad, kes teevad järeldusi kaubamajade alusel, kuna need annavad väikse osa grupi käibest ja kasumist.

Poes käes võib avastada, et mõne toote müük läheb väga hästi. Samas on harva nn. ühe toote ettevõtteid, sageli on ettevõtete tootevalikus tuhandeid tooteid. Üks toode ei pruugi midagi tähendada. Üheks erandiks on Apple, kus nutitelefonide osa on ettevõtte tulemustes otsustav.

Ka võib tänu tööle teada samal alal tegutsevaid ettevõtteid, mis on mingil põhjusel edukad.

Kui on leitud ettevõte, mis äratas huvi, tasub pöörata pilk ettevõtte majandustulemustele. Tulemused peaksid kinnitama ettevõtte edukust. Kindlamad on tugeva bilansiga ettevõtted.

Mõned investorid kasutavad nn. screenereid ja otsivad näiteks USA turult enda poolt määratud parameetritega kokku sobivate ettevõtete aktsiaid. Sinna on võimalik lisada otsinguparameetreid sadade seast.

Sageli on juba mõnda aeg investeerijal rida nn. lemmikettevõtteid. Nendel saab hoida silma peal. Nn. jälgimisnimekirjas olevate ettevõtetega on end lihtsam kursis hoida, kui jahtida mingil põhjusel uudistesse sattuvate ettevõtete aktsiaid. Sageli võib ettevõte olla sobiv, kuid aktsia tundub suhtarvudelt liiga kallis. Vahest pakuvad aktsiaturu liikumised võimalust aktsiat soodsalt osta. Ettevalmistunud investoril on see lihtsam.

Ühest meetodit, kuidas valida aktsiat, ei ole olemas. Ühele investorile sobib üks, teisele teine. Inimesed on sedavõrd erinevad.