Eelmise aasta lõpus Kultuurikatlas toimunud Disainiturg näitas, et siinne disain on väga hinnatud ja nõutud ka Eesti inimeste seas, kaubaks läksid turul tuhanded tooted. Kolmandat korda toimuv disainiturg tõi katlasse üle 5000 külastaja ja oma loodut müüs üle 80 Eesti ja Leedu disaineri ja kaubamärgi. Kaubeldi nii rõivaste, aksessuaare, kottide, illustratsioonide, plakatite, sisustustoodete, vaipade, mööbli, plaatide ja palju muuga.

"Disainituru eesmärk on tuua kvaliteetne Eesti disain inimesteni ja anda võimalus Eestis disainitud tooteid otse disaineritelt osta ja autoritega vahetult suhelda," võtab kokku Disainituru korraldaja Maris Takk. "Nii suur ja elav huvi üllatas ka meid endid, aga see näitab, et Eesti disain on muutunud meie igapäeva osaks ja eestlased oskavad seda üha enam väärtustada," lisab Takk.
Turuga jäid väga rahule ka osalenud disainerid, kes valiti välja üle 340 soovija hulgast. "See on kindlasti mu lemmikturg! Siin on väga kõrge tase ja alati on olnud väga palju rahvast ja mõnus õhkkond," kommenteerib Kalamaja Printsessi looja Karin Rask.

Üks rõõmustav tendents eelmisest aastast on ka see, et disainerite häält on ühiskonnas üha rohkem kuulda ja seda võetakse ka tõsisemalt. Riigikogu veebi lugu aprillis, mis paisus väikest mõõtu tormiks, näitas kahte asja – disainerid on oma töö suhtes kriitilised ja disaineritele läheb korda, mis toimub avalikus ruumis. Janno Siimari poolt algatatud disainerite manifestile kirjutas alla ligi 120 disainerit ja disainibürood. Tundub, et tekkinud on valdkondlikud eestkõnelejad ja teemad – Martin Pärn (disainiharidus, disain tootearenduses), Janno Siimar (disaini väärtustavad riigihanked), Tõnu Runnel (veebi- ja kasutajakogemuse disain).

Võib julgelt väita, et Eesti disain on 2016. aastal parimal järjel kui kunagi varem – disainerid on andekad, nõudlus disaini järele kasvab ning valdkonna areng on märgatav.

Ilusat uut disainiaastat!