Liituma on oodatud nii alustavad kui ka juba pikemalt tegutsenud ettevõtjad, kes vajavad tuge mõne uue toote või teenuse arendamisel. „PESAs on nüüd võimalik arendada ka teenuseid - oleme näinud, kui palju saab teenusedisain aidata kliendisõbraliku teenuse läbimõtlemisel,“ ütles Loov Eesti tegevjuht Eva Leemet.

PESA on ainulaadne veebipõhine arendusprogramm, mille vahendusel on võimalik saada tugiteenuseid oma idee arendamiseks. Professionaalsed koolitajad nagu näiteks Anu-Mall Naarits (Eesti Marketingi Instituut), Indrek Maripuu (Neitsijärve Loovusait), Sixten Heidmets (Eesti Kunstiakadeemia), Markko Karu (teenusedisain) ning mentorid nõustavad ja suunavad toote/teenuse arendamist, üheskoos kaasatakse eri valdkondade eksperte ja äriingleid. PESA keskkonda on koondatud info ettevõtlusest, tootearendusest, investeeringutest ja eksportturgudest ning PESA teenused on keskkonnaga liitunutele turuhinnast soodsamad.

Programm koosneb viiest etapist: tootearendus, turundus, ettevõtlus (ärimudel),finantseerimine ja juhtimine ning see kestab 8 kuud. Iga liitunud ettevõte keskendub just tema enda tootele või teenusele ja saab personaalset tagasisidet kodutöödele ning nõu mentoritelt nende ettevalmistamiseks. 90% programmist on võimalik läbida veebis, plaanis on ka paar füüsilist kohtumist.

PESA vilistlaste hulgas on palju praeguseks juba tuntud tegijaid – näiteks Stella Soomlais nahast aksessuaaridega, Karl Annus puidust prilliraamidega, puidutöötluse ettevõte Strauss puidust valgustitega, tekstiiliettevõte k00d villaste kudumitega, Goldmerk ja Pipik lauamängudega, Khis puidust vannidega.

Kandideerimisavalduse saab aadressilt http://pesa.looveesti.ee/

Projekti rahastatakse EASi ja Euroopa Liidu struktuuri- ja investeerimisfondide abil.