Disain on osa laiemast tootearenduse protsessist ning disainikasutust alustavadki rohkem ettevõtted, kus arendustegevus on igapäevane. Disainist on kõige enam kasu siis, kui see on kaasatud kohe tootearenduse algusfaasis. Disaini roll on tuvastada ja täpsustada teenuse või toote kasutaja vajadus ning probleem, anda tootele iseloom, kasutades selleks erinevaid meetodeid. Alles peale seda peaks algama koostöö inseneride ja teiste arendajatega toote loomiseks. Ka toote arendamise protsessis on disaineril täita oluline roll - hetkekski mitte lasta unustada tulevaste kasutaja vajadusi ja mugavust. Ning muidugi on disainerite roll viimases faasis tagada ka toote ja turundusmaterjalide esteetiline vorm. Just terviklik disanikasutus on see, mis investeeringuna hakkab kasumit tooma.

Kõige innovatiivsemad ja edukamad ettevõtted on ühes asjas sarnased – nad kasutavad uute lahenduste turule toomisel disaini efektiivsemalt kui konkurendid. Need ettevõtted, kas start-upid või suurtootjad, kasutavad disaini eelkõige selleks, et õigesti mõista ja kõnetada oma klientide vajadusi, käitumisharjumusi ja motivatsioone. Strateegilise eelise loob turult saadud info põhjal uudsele kasutuskogemusele rajatud ja väga hästi disainitud toode või teenus.

Septembris alustab taas tootmisettevõtetele suunatud Disainibuldoosri arenguprogramm, mille läbimine koos kogenud disainijuhiga aitab ettevõttes disaini parimal moel rakendada. 9 kuu jooksul läbivad 5 Eesti tootmisettevõtet koos viie disainijuhi ja disainibürooga disainiauditi ning disainiprojekti arendamise etapid, jõudes üheskoos, kas uue visuaalse identiteedi, pakendi või hoopis korrastatud tooteplatvormini.

2014. aastal lõppenud Disainibuldoosris osales 10 ettevõtja ja disaineri koostööpaari. Ettevõtted: Advokaadibüroo SORAINEN, Baltika, Datel, Decoreter (Alpaka), Elvior, Meiren Engineering, Proekspert, Regio, Tallinna Sadam, Wendre ning nendega tegid koostööd disainijuhid Markko Karu, J.Margus Klaar, Jukka Halttunen, Monika Järg, Hegle Sarapuu, Martin Pärn, Janno Siimar, Ionel Lehari,
Jannus Jaska, Joel Volkov.

Aasta peale programmi lõppu on mitme ettevõtte sisuline muutus jõudnud ka visuaalse identideedini. Kõige paremini väljendavad seda Proeksperdi, Dateli, Wendre ja Alpaka uuendatud veebikeskkonnad.

Disainibuldoosri programmiga liitumiseks täida ankeet või loe lisa Eesti Disainikeskuse kodulehelt.