Loomeettevõtted võiks IT-ettevõtetele julgemalt oma ideid pakkuda



Loomeettevõtted võiks IT-ettevõtetele julgemalt oma ideid pakkuda
Heiti Mering on ka ise tegelenud nutiriiete loomisega ja puutunud väga lähedalt kokku mitmete infosüsteemide disaini ja kasutatavusegaIllustratisoon:Tallinna Loomeinkubaator

Tieto Estonia arendusjuht ja MELT Foorumi esineja Heiti Mering julgustab loomeetevõtteid julgemalt otsima koostöövõimalusi IT-ettevõtetega. IT-sektoris on palju häid tehnilisi lahendusi, aga loovusest on puudu.

Milline on IT ettevõtete ja loomeettevõte omavaheline suhe?

IT- ettevõtetel ja loomeettevõtetel on teineteist tarvis. IT- sektori põhiprobleem on see, et tihti on tehtud lahendused koledad, klientidele ebamugavad kasutada. Süsteeme arendades pole läbi mõeldud kasutaja poolt.

Üldistades võib väita, et palju on tehniliselt häid lahendusi, aga loovusest on puudu.

Teistpidi on tehnoloogia kättesaadav igaühele. Meil areneb jagamismajandus, palju on vabavara. Selliste IT lahenduste kasutuselevõtt ei nõua suuri investeeringuid. Loomeettevõtted võiks selliseid IT lahenduis julgemalt kasutada. See aitaks loomeettevõtetel ka paremini mõista IT maailma. Läbi erinevate tarkvarade kasutamise tekib ka loovideid, kuidas IT maailma ilusamaks ja kasutajasõbralikumaks muuta.

Ostsin just täna Tallinkist laevapileti, kõik oli muidu OK, aga pileti saatis mulle emailile keegi „noreply“. Kui ma vaatan oma emaili postkasti, siis kõik teised kirjad tulevad ka inimestel nagu Jüri või Mari, või ettevõtetelt nagu Kaubamaja. Ja siis nende vahel äkki keegi „noreply“.

Seotud lood:

Ma tean, et Tallink tegeleb selle küsimusega. Suurtes ettevõtetes võtavad ka väiksemad muudatused aega.

Väiksest ettevõttest reeglina saadki isiklikumaid e-kirju. Ja küsimus ei ole ju ainult Tallinkis, ka Facebook ja Google saadavad selliseid e-kirju.

Loe veel

Kuidas loomeettevõtted saaks selliste probleemide korral aidata?

Siin on klassikaline süsteemitõrge. Üks osapool ei oska teisele abi pakkuda, teine osapool ei oska vastavat tööd tellida. See on ka IT ettevõtete probleem laiemalt, et ei osata väärtustada personaalset kasutajakogemust.

Aga kuidas ikkagi sarnaseid vigu parandada?

Julgustaksin reageerima. Ei ole palju inimesi, kes annaksid tagasisidet – näiteks sellesama „noreply“ emaili kohta.

Aga see tundub nii väike asi, kes ikka viitsib selle pärast tüli tekitada. Kuigi me omavahel sellest räägime.

Maailm koosnebki pisikestest asjadest, nagu inglise keele öeldakse: „Devil is in details.“

Suurte süsteemide kõige tähtsam osa on kasutajamugavus. Aga kui me võtame näiteks tüüpilise majandustarkvara. Võib väita, et mida suuremad süsteemid, seda koledamad nad on.

Millised on loomemaailma ja IT-maailma koostöövõimalused tulevikus?

Väga palju täna olemas uusi tehnoloogiad, mida laialdaselt ei kasutata, kuigi võiks. Näiteks mängude maailmas on 3D keskkonnad laialt levinud. Aga ma pole märganud tavaliste ettevõtete või e-poodide 3D veebikeskkondi. Näiteks veebikeskkond võib olla ümmargune, mida navigeerida nagu gloobust pööritades.

Veebikeskkonnas saab luua kordades suurema kaubanduskeskkonna kui seda on füüsiline kaubamaja. Võiks kasutusele võtta uued tehnoloogiad nagu virtuaalne prooviruum, jne

E-kaubandus võiks julgemini kasutusele võtta mängude maailmast alguse saanud uusi tehnoloogiaid.

Heiti Mering esineb MELT Foorumil 7. juunil 2016 Kultuurikatlas

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare