Loov Eesti PESA alustab ka venekeelsena

 (3)

Loov Eesti PESA alustab ka venekeelsena
Kaheksa kuud tihedat tööd ja uued tooted ning teenused on valmis PESAst välja lendamaFoto:Loov Eesti

Loov Eesti PESA alustab oma viiendat koolitusperioodi 24 uue tooteprojektiga. PESA on ainulaadne veebipõhine arendusprogramm, mille vahendusel on võimalik saada tugiteenuseid oma toote- või teenuseidee arendamiseks. Sel aastal on PESA esmakordselt ka vene keeles.
Sama ajal alustavad neli loomeettevõtet ka ekspordiarendusprogrammis PESA+.

Professionaalsed koolitajad Anu-Mall Naarits (Eesti Marketingi Instituut), Indrek Maripuu (Neitsijärve Loovusait), tootedisainer Sixten Heidmets, teenusedisainer Markko Karu ning mentorid nõustavad ja suunavad toote/teenuse arendamist, üheskoos kaasatakse eri valdkondade eksperte ja äriingleid. PESA keskkonda on koondatud info ettevõtlusest, tootearendusest, investeeringutest ja eksportturgudest ning PESA teenused on keskkonnaga liitunutele turuhinnast soodsamad.

„Sel hooajal on meie programmi fookuses Järvamaa ja Ida-Virumaa, kuid programmis saavad osaleda ettevõtjad ka teistest piirkondadest. Rõõmustav on, et PESAga on liitunud nii palju eriilmelisi loovaid toote- ja teenuseideid,“ ütles Loov Eesti tegevjuht Eva Leemet.

Loe veel

Seotud lood:

PESAs hakkavad end täiendama ettevõtted järgmiste toote- ja teenusideedega: Lastenukk Mari, Narva Ooperipäevad, Tagametsa Loovusmaja, õpiraskustega noorte abistamine läbi loovuse, põnevusstrateegia mäng, projekt „Head sõnad“, laste seisutool, soe kootud pesu, portselanist nõudeseeria, multifunktsionaalne trennikott, Eesti kultuuri tutvustav venekeelne portaal, virtuaalsed ringkäigud muuseumites, maheveinitootmine, animatsioonikursused, Kuldkaru mõisa arendus, turismiportaal, ärikontaktide vahendamise platvorm, insenerlahendused moodulmajadele, silmuskoelised villasest kangast ülerõivad, nahast disaintooted, teenuse protsesside parendamine läbi loovate tehnikate, praktilised poekotid, kuldtikandi koolitused, Avinurme kui turismipiirkonna ühisturundamine.

Oma ekspordioskusi hakkavad PESA+ ekspordiarendusprogrammis viimistlema nahast ehteid tootev KUMA OÜ, Halukaariku nime all tuntust kogunud Veneerium OÜ, lasterõivaid tootev Blackbird Eesti OÜ ja nahast fetištooteid disainiv Darker OÜ.

PESA vilistlaste hulgas on palju praeguseks juba tuntud tegijaid – näiteks sel aastal disainiauhindadel võidutsenud keraamik Johanna Tammsalu, Stella Soomlais nahast aksessuaaridega, Karl Annus puidust prilliraamidega, puidutöötluse ettevõte Strauss puidust valgustitega, tekstiiliettevõte k00d villaste kudumitega, Goldmerk ja Pipik lauamängudega, Khis puidust vannidega, OÜ Veneerium halukaarikuga, Irja Suvisild hiina meditsiinil põhinevate salvidega, Ogarate talude võrgustik jne.

PESA+ programm alustas eelmisel aastal ja selle lõpetajad on juba teinud esimesi samme eksporditurgudel. PESA+ esimese hooajal lõpetasid Kaun OÜ, Amoor OÜ, lastekäru SITIK, Grandecor OÜ ja Kyllike OÜ.

PESA on Loov Eesti+Maa programmi osa. Projekti rahastatakse EASi ja Euroopa Liidu struktuuri- ja investeerimisfondide ja Swedbanki abil.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare