Jaanuari lõpust tõusid Estonian Airi lennupiletite hinnad keskmiselt 5,5 protsenti. Estonian Airi avalike suhete juhi Ilona Eskelineni sõnul on ettevõte jälginud kütusehinna trendi pikemat aega ning kuna hinna langust ei ole ette näha, otsustati hindu osaliselt tõsta.

“Alates sellest, kui kütusehinnad hakkasid maailmaturul tõusma, ei ole Estonian Air piletihindades korrektuure teinud,” tõdes ta. Reaalselt muutusid keskmise ja kallima tasemega piletid 100, 130, mõned 200 krooni kallimaks, ütles Eskelinen.

Kokku on Estonian Airi lennupiletitel 14 eri hinnataset. Eskelineni sõnul ei muutu madalama hinnatasemega piletite hinnad, samaks jäävad ka firmade ja reisikorraldajate hinnad.

Lisaks piletihinna tõstmisele kärpis Estonian Air veel ka alles sügisel avatud Tallinna-Kuressaare ja Kuressaare-Stockholmi lennuliiklust. Selle peamiseks põhjuseks on reisijate kesine huvi sihtkohtade vastu. “Piiranguid teatud liinide juures tingib turismi madalhooaeg,” tõdes Eskelinen. Seetõttu on suvised lennugraafikud tavaliselt tihedamad kui talvised.

Kuressaare-Stockholmi liinil toimuvad lennud märtsis vaid kolmel korral ja veebruaris ning märtsis ei toimu Tallinna-Kuressaare vahelist lennuliiklust. Tavapärase graafiku alusel jätkatakse nende liinide lende suvehooaja algusest. Teiste liinidega jätkatakse eelmiste graafikute alusel.

Sügisel avati peale eelmainitud liinide veel ka Tallinna-Helsingi ja Tallinna-Vilniuse liinid. Nendel liinidel on ettevõte reisijate arvu kasvuga igati rahul.

Nädala alguses avas Estonian Air Tallinna-Minski liini. Lähiajal avatakse veel kaks liini: Tallinn-München ja Tallinn-Rooma.

“Elu on näidanud, et uute lennufirmade agressiivsest turuletulekust võidavad ka teised juba turul tegutsevad ettevõtted,” tõdes Eskelinen ja lisas, et see kasvatab üldist lendamise populaarsust. “Jälgime flyLAL-i tegevust ja turu arenguid.”

Estonian Air parandas 2007. aastal lendude täituvust 2,1 protsendipunkti võrra, saavutades 67,7 protsendi taseme. “Lennunduses valitseb väga tihe konkurents ning selle tõttu saame rääkida oma lendude keskmisest täituvusest,” ütles Eskelinen.

Möödunud aastal olid Estonian Airi reisijate seas enim nõutud liinid Oslo, Brüssel, Kiiev, Milano, Barcelona ja Pariis. Viimasel kasvas reisijate arv võrreldes 2006. aastaga lausa 46 protsenti.

Turuosa on 43 protsenti

•• Estonian Airi turuosa Tallinna lennujaamas oli 2007. aastal 43 protsenti.

•• Alates käesoleva aasta aprillist pakub Estonian Air ühtekokku 22 otselennuühendust üle Euroopa.

•• Kõige sagedamini, lausa 19 korda, sõidab ühe nädala jooksul Estonian Airi lennuk Tallinna-Kopenhaageni ja Tallinna-Helsingi liinil.

•• Samas Dubrovnikusse, Simferopolisse, Rooma ja Dublinisse sõidab lennuk vaid kahel korral nädalas.

•• Estonian Air loodi 1. detsembril 1991 kohe pärast Eesti taasiseseisvumist riikliku aktsiaseltsina.

•• Praegu on Estonian Airi omanikud Eesti riik, SAS Group ja investeerimispank Cresco.