„Kas tahame anda Eesti inimestele tööd või kulutame kriisiajal riigi raha palju kallima importkauba peale,” seletas Libman. „Soome graniit on näitajate poolest paekivist parem, kuid ta ei muuda ehitatud tee kvaliteeti.”

Graniiti kasutatakse asfaldi tootmisel, sest see peab erinevalt paekivist vastu naelkummidele. Praegu kaalub maanteeamet, kas kasutada graniitkillustikku ka asfaldi aluskihis. „Teehoolduses kasutatav soolvesi hävitab asfaldialuse töötlemata paekillustiku,” ütles maanteeameti peadirektori kohusetäitja Koit Tsefels. „Käib tehnoloogiline arutelu, kas kasutada graniiti või bituumeniga vastupidavaks muudetud paekillustikku.”

„Konflikti toidab tehniliste tingimuste halb sõnastus, mis lubab killustikule esitatavate nõuete kahetist tõlgendamist,” selgitas AS-i Talter juht Sven Pertens. Talter võitis teelõigu konkursi, kasutades Paekivitoodete Tehase OÜ killustiku pakkumist. Jõhvi–Kukruse kuuekilomeetrise teelõigu ehitamisel vaieldakse ligi 80 000 tonni killustiku üle, mis tähendaks Paekivitoodete Tehase OÜ-le ligi 12 miljoni krooni suurust tellimust.

Paekillustiku tonni hind jääb alla 150 krooni, kuid Soome graniitkillustik maksab 200–250 krooni tonn.