"Oleme võidu üle väga uhked. Tegelikult esitasime sama töö ka Eesti kohalikule EPRA suhtekorraldusteo auhinnale. Kodumaine žürii ei valinud meie tööd isegi mitte 12 esimese hulka. Eks see ütleb üht-teist EPRA konkursi ja nende poolt välja antud auhindade väärtuse kohta. Nimelt esitavad igal aastal sellele konkursile žürii liikmed ka ise oma töid ja valivad end piinlikkust tundmata võitjateks. Kahjuks ei ole see meie firmal esimene kord, kui oleme saavutanud oma projektidega rahvusvahelistel konkurssidel suuremaid võite kui Eestis," rääkis Alfa-Omega Communications juhataja Viive Aasma.

"SuperBus.com lansseerimise esitamine IPRA konkursile oli motiveeritud järjekordsest pettumusest Eesti kohaliku konkursi aususe osas sel kevadel. Nii et oleme nüüd omamoodi tänulikud EPRA žüriile, sest selliste asjakäikude tulemusena oleme taas rahvusvahelise konkursi laureaadid," rõõmustas Aasma.

IPRA Golden World Awards konkurssi viiakse läbi juba aastast 1990. Tegemist on PR valdkonna projektide kõige suurema ja prestiižema konkurssiga, mille võitu peetakse samaväärseks Oscari saamisega filmivaldkonnas.

Sel aastal hindas kõikidelt kontinentidelt laekunud töid 22 erineva riigi professionaalidest koosnev žürii. Kategooriate võitjad kutsuti meeleolukale auhinnagalale.

IPRA auhindade üleandmise tseremoonia toimus nädalavahetusel Kataris, Marriott Doha hotelli Al Fayrouz ballisaalis. Rahvusvahelisel PR valdkonna tippsündmusel osales aukülalisena Katari energia- ja tööstusminister Mohhamed Saleh Al Sada, kes on ka OPEC president.

Ligi 150 osaleja hulgas oli lisaks eestlastele PR professionaale Türgist, Jaapanist, Hiinast, Makedooniast, Singapurist, Hispaaniast, Ungarist, Lõuna-Aafrika Vabariigist, Nigeeriast, Indiast, Indoneesiast, Suur-Britanniast, Koreast, Bulgaariast, Saksamaalt, Hollandist, Iirimaalt, Venemaalt ja Hispaaniast.

IPRA on ülemaailmne organisatsioon, mille liikmed on nii arenenud kui ka arengumaadest. Seda juhitakse läbi piirkondlikest esindajatest moodustatud juhatuse ja Londonis asuva sekretariaadi. IPRA liikmed on üksikisikutest spetsialistid, mitte ettevõtted.

EPRA 2015. aasta žürii liikme Aive Hiiepuu sõnul valib Eesti Suhtekorraldajate Liidu (EPRA) poolt läbiviidaval Suhtekorralduse Auhinna konkursil nii finalistid kui kategooriate võitjad spetsiaalselt selleks konkursiks kokku kutsutud žürii, mida möödunud aastal juhtis rahvusvahelise PR assotsiatsiooni Global Alliance asepresident José Manuel Velasco Guardado.

"Erialakonkursside rahvusvaheline tava kohaselt saavad žürii liikmed oma töid konkursile esitada, kuid oma kategoorias hääletada ei saa. See on nii meil Eestis kui ka kõnealusel IPRA konkursil.

Superbusi kampaania oli esitatud möödunud aastal Eesti konkursile, kuid see ei olnud tervik. Esitletud oli vaid ühte osa lansseerimisest, st välja oli jäetud kogu kriisikommunikatsiooni pool, mis ometi on žürii hinnangul projektist lahutamatu. Eesti infoväljas olnuna teadsid žürii liikmed tervikpilti ja seetõttu poolikult ebatäpset kampaaniat edastades töö edasi ei pääsenud. Täpselt sama kommentaar sai edastatud ka Viive Aasmale konkursi järgselt," rääkis Hiiepuu.

"Rahvusvaheliste konkursside žüriid teevad oma otsused vaid kandidaatide esitatud materjali põhjal, muud võimalust neil ei olegi. EPRA on kohaliku turu konteksti arvestav rahvuslik auhinnakonkurss, mis muudabki ta unikaalseks," lisas Hiiepuu.