
Selleks, et viia laia maalima meie ühe viimase aja suurima staarsportlase Kelly Sildaru kohuke on selle tootjad palganud endise IKEA turundusjuhi Anna Crona. Tema teadmised peaks aitama laias maailmas mitte nii armastatud kaubagrupi nagu kohukese populariseerimisele. Anna Crona külastas möödunud nädalal Simple Sessionit ja oli valmis Ärilehele andma intervjuu. Muuseas räägib ta, kuidas ta IKEA äsja meie seast lahkunud omaniku Ingvar Kampardiga vägikaigast vedas.
Töötasite IKEAs turundusjuhina 25 aastat. Millised olid teie suurimad väljakutsed IKEAs?
Mina tegelesin peamiselt tootesarjade kontseptsioonidega, näiteks IKEA laste- või kontoritooted ja muu selline. Selles töö kõige raskemaks osaks oli töötada välja tootesarja visuaalne pool ja kommunikatsioonipakett, mis kõnetaksid kõiki turgusid olles samal ajal kantud ka IKEA brändi eesmärkidest. Pidin tagama, et IKEA toodang tunduks ja näeks igas linnas ja riigis välja nagu IKEA, see tähendab sama IKEA nii Rootsis kui ka Hiinas, kuid arvestaks ka kohalikku elulaadi ja tarbijakäitumist.
Üsna suur samm minu jaoks oli asumine IKEA ülemaailmse veebiarendusosakonna juhi kohale. Mõnedes riikides oli juba alustatud oma veebilehe loomisega ja kuna puudus üks keskne IKEA veeb, siis otsustatigi luua veebikodu, mis kataks kõiki turgusid. Eesmärk oli nii kaubamärgi kinnistamine kui ka kulude kokkuhoid ja efektiivsus.