Siin on 4 abivahendit, mis lihtsustavad Eesti ettevõtetel oma kauba või teenuste eksporti.

1. Ettevõtete riskikalkulaator
Hiljuti tuli Kredex turule veebipõhise kalkulaatoriga, mille abil on ekspordiga alustajatel võimalik välja arvutada, kui palju läheb maksma üksikute kaubatehingute kindlustamine. Kui varasemalt oli see vaid suurettevõtete pärusmaa, siis nüüd aitab uudne tehingute kindlustamise tööriist tagada seda, et ka üksikuid kaupu eksportiv ettevõte saab vajadusel kahju kindlustuse kaudu hüvitatud.

2. Kasuta ära kogu veebi potentsiaal
Internetiajastul on eksportijate koduturuks terve maailm ja seda saab enda kasuks tööle panna kõikides etappides! Näiteks üliolulist sihtturu analüüsi on võimalik läbi viia kasutades Google tasuta tööriistu. Google Keyword Tool aitab märksõnade otsingumahtude põhjalt hinnata turunõudlust teie tootele või teenusele. Google Insights aga võimaldab prognoosida nõudluse kõikumist, ehk vaadata tulevikku ja konkurentidest ettepoole. Internet annab kätte ka turundustööriistad, mille oskuslikul ja silmapaistval käsitlemisel saab igas suuruses ettevõtet konkurentide ees eelise.

3. Ekspordiarvete rahastamine
Ettevõtte siseselt on välismaale tarnimisel tihtipeale suurimaks takistuseks kõrged kulud. Samal ajal tuleb endiselt investeerida igapäevasesse äritegevusse, maksta palgad ja hoida suhteid olemasolevate klientidega kodupinnal. Käibevahendite nutikamaks majandamiseks võib abiks olla ekspordiarvete rahastamisest, mida pakub Investly. Selle asemel, et oodata piiriüleste kannete laekumisi mitmeid kuid ja vaevelda likviidsusprobleemide käes, saab ekspordiarvete rahastamise abil käibekapitali vabastada. Eestis tegutsevalt ettevõttelt välismaale väljastatud 30-180-päevaselt müügiarvelt vabanenud raha võimaldab enda äritegevusele hoogu juurde anda.

4. Abi tugiorganisatsioonidest
Eesti ettevõtjatele on abiks mitmed organisatsioonid, sealhulgas kaubandus-tööstuskoda, kes aitab ettevõtetel eksporti käivitada ja laieneda, selgitas kaubanduskoja eksporditeenuse koordinaator Liisi Kirschenberg. Eksport ei ole midagi müstilist, aga meil on olemas sellealane know-how, mis aitab arendada ekspordivõimekust. Näiteks ei pea paljud vajalikuks ekspordiplaani olemasolu, neil puuduvad kontaktid mõnes soovitud sihtriigis, neil puudub info konkreetse sihtriigi ettevõtluskeskkonnast või ei tea nad eespool mainitud ekspordiarvete rahastamise võimalusest midagi. Meie saame anda aga soovitusi, kuidas koostada ekspordiplaani, leida just neile sobilikud kontaktid riikides üle maailma ning anda soovitusi, kuidas hoida kvaliteeti ja usaldust nii välisturul kui ka Eestis tegutsedes, lisas Kirschenberg.