Kui tead täna, et sinu veebileht saaks müügile rohkem kaasa aidata, kuna inimesed Googles sinu tooteid või teenuseid otsivad ja/või konkurendi veebileht on koos majandustulemustega sinu omast paremad, siis toon välja mõned kohad, kust pihta hakata.

1. Kas kasutaja ja sinu ärilised eesmärgid veebilehel ühtivad

Kõigepealt on vaja enda jaoks defineerida, mis on veebilehe äriline mõõdetav eesmärk. Näiteks: tehing, e-maili listiga liitumine, päringu saatmine, broneerimine. Seejärel on vaja asetada jalga sinu kliendi sussid ja aru saada, mida klient vajab selle tegevuse tegemiseks. Mis elemente ta tahab veebilehel näha, mida lugeda, et sinu jaoks oluline otsus vastu võtta. Oluline on aru saada, et teed seda veebilehte silmas pidades tema kasu, aga see kasu peab lõpuks tooma sulle ka ärilise tulemuse. Muidu on tegu hobiga.

2. Kas veebileht tekitab kasutajas piisavalt usaldust, et sinuga ühendust võtta

Püüa korra enda ärist välja tulla ja vaadata, kas sa ise julgeks selliselt lehelt tooteid või teenuseid osta? Kindlasti vaata ka konkurentide lehti, kas nende omad on usaldusväärsemad kui sinu oma. Või mõtle nii, et kui oled ise kusagilt ostu või päringu sooritanud, siis mida oled pidanud oluliseks ja alati vaadanud.

Usalduseelementideks on kontaktilehe all inimeste nimed koos piltidega, teiste kasutajate tagasisided ettevõtte kohta, tehtud tööde pildid ja selgitused, erinevad arvulised faktid sinu ettevõtte kohta, protsesside seletused.

3. Kas veebilehel üldse inimesi käib – just neid õigeid, kellest võiks klient saada

Võib juhtuda nii, et su veebileht on täitsa tip-top ja vormis müügimees, aga seal ei ole lihtsalt külastajaid. Leht ei tule Googles nii hästi välja või sa ei suuna sinna inimesi Facebooki reklaamidest.

Selle, kas ja kui palju inimesi su veebilehel käib, reedab hästi veebilehele paigaldatud Google Analytics. Kui seda pole, siis oled olukorras, kus püüad kaalu langetada ilma kaalumata ja mõõtmata, kuidas läheb.

Kui seda küljes pole, loo aga konto ja lase see arendajal külge panna ning ka oma ärilised mõõdikud ära seadistada. Kui need paigas, siis on sul väga lihtne näha, kust kliendid tulevad või ei tule ja mis selle kliendi hankimise hind on.

Väike näide. Google Adwordsi kulu on 134 € kuus. Google Analytics näitab, et sealt reklaamist tuli su veebilehele 452 külastajat, kellest 6 sooritasid kontaktivormi kaudu päringu. Ühe päringu saamise hinnaks on seega 134/6 = 22,3 €.

Teenusepakkujana on sul olemas loodetavasti info, palju on ühe keskmise tellimuse suurus ja marginaal ning ka pakkumiste lukkusaamise %. Neid teades saad täpselt välja rehkendada selle, mitu turundusse investeeritud eurot piisavalt tagasi toob. Tegu on Tulu/Kulu suhtega. Kui see suhe on sinu jaoks paigas, siis saadki turundusse ja inimeste toomisele oma veebilehele investeerida palju jaksad. Tegu pole raketiteadusega, vaid teatud arusaama ja distsipliiniga.

Veebileht kui sinu 24/7 müügimees on täna ja tulevikus ettevõtte turunduse nurgakivi (eriti väiksemate ja keskmiste ettevõtete puhul), sinna tasub targalt investeerida ja seda investeeringut ka ise ja koos turunduspartneriga mõõta. Hea veebileht avab uksed ka välisturgudele, kuhu muidu müügiinimesi ja poodi pole võimalik püsti panna.

Kõrget müüki ja targemalt turundamist.