Mõjuliidrite märkamine ja nende enda jaoks tööle panemine ei ole patt, pigem on see paljude Eesti ettevõtete jaoks seni alakasutatud valdkond. Positiivsete erandite hulka kuulub kindlasti Estonia Klaverivabrik, mis avaseminaril üles astunud Indrek Lauli sõnul jälgib oma müügis just seda mudelit.

Nende tähtsaimaks soovitajaiks on miljonäridest Estonia klaverite omanikud, kellest ettevõttel on pikk nimekiri. Teadmine, et paljud neist võiks osta kogu klaverivabriku, kuid on eelistanud siiski ühte klaverit, annab võimaluse mõjusate müügilugude rääkimiseks.

Twitteri arvamusliidriks saab Eestis 50+ jälgijaga

HttPool Baltics tegevjuht Arnis Ozols aitas lahti mõtestada veel ühe suure mõjuliidritega seotud valdkonna: virtuaalmaailmas on just Twitter üks parimad tööriistu. Eelmisel aastal BNSi korraldatud Venemaa teemalise konverentsi kampaania huvides valisid turundajad välja 60 tuntud Eesti poliitikut ja võtsid eesmärgiks just nende jälgijate kaudu sõnumit sihtgrupini viia. Muuhulgas selgus, et ülekaalukalt suurim mõju oli Twitteris Mihkel Raual.

Kuigi Twitteris on Eestis igapäevaselt neli korda vähem inimesi kui Facebookis, on nende profiil turundajatele sageli väärtuslikum ja mõju seetõttu suurem. Just Twitteril on tohutu mõju Eesti meediale: mõjuliidrite uudisvoost saavad järgmise päeva esikaaneuudised. Hea turundaja, kes suudab nn mihkelrauad mõne plaadi, ürituse või uue nutiseadme osas üllatavalt säutsuma saada, käivitab lumepalli, millega liituvad ka teised arvamusliidrid stiilis „täitsa äge“. Peagi haarab teema juba massimeedia.

Oluline on mõista, et Twitterist kasu saamiseks ei saa seda aga võtta möödaminnes, panused peavad olema võimalikult atraktiivsele sisule, personaalsusele, mõrvamüsteerumi lahtihargnemisele sarnanevale stsenaariumile. Ja kindlasti tuleb varuda piisavalt nii aega kui raha.

Pane kliendid blogipostitusi kirjutama

Kuid teatud tingimustel võivad mõjuliidriteks olla ka tavalised kliendid. Üllatavat kaasust tutvustanud FITLAP.ee looja Rene Poljakovi sõnul püüdis tema firma algselt ja püüdlikult oma targa toitumis- ja treeningprogrammidega seotud veebitarkvara turustada läbi toidublogijate. Kuid veendudes, et see oli kallis, ega omanud pea mingit mõju ettevõtte müügile, valis sootuks teistsuguse taktika.

Blogijateks muudeti tavatarbijaid, luues neile selleks eraldi blogikeskkonna ja pakkudes iga blogipostituse eest ühe päeva ulatuses tasuta programmi kasutamist. Vaid mõne kuuga täitus fitlapi blogi 3000 postitusega, mille kirjutamiseks oleks neil endil kulunud 60 aastat. Blogipostitused, mis said lugejailt enim laike, said ettevõttelt erisoodustusi ja see pani blogijad infot omakorda Facebookis aktiivselt jagama. Mis kõige tähtsam: müük tõusis raketina!

Ega siis muu, kui et tehke järgi!