Turundajad mõtlevad trükiste tellimisel üha enam sellele, kuidas see silma torkaks. Tehnoloogia areng toetab seda püüdlust erinevate efektidega (surutrükk, lamineerimine, erinevad paberid, lõiked jne).

Efektidele mõeldes soovitab Rebane lähtuda tarkusest, et hea pitsa tegemiseks ei pea sinna kõiki asju korraga panema. Piisab kahest-kolmest erinevast materjalist, pole mõtet üle pingutada - lihtsuses peitub võlu.
Milliseid võimalusi siis kasutatakse? K-Print trükikoja välismaa kliendid mängivad julgelt ühe kataloogi raames erinevate paberitega - see on efektne ja üldse mitte väga kulukas. Nt prinditakse pildid läikivale paberile ja info katmata paberile, kus värvid pole nii kirkad. Populaarne valik on kataloogide kaante lamineerimine (kile, mis muudab kaaned vastupidavamaks), kasutatakse ka foilimist (värviline kilekiht, millega tuuakse esile nt ettevõtte logo), liimitakse juurde pisidetaile, kasutatakse erikujulisi stantse, samuti pakendamist, mis loob lisaväärtuse - tekib üllatusmoment ja kingituse avamise rõõm.

Soovitud tulemuse saavutamiseks on kõige olulisem see, et trükikotta saadetavad failid oleksid väga hästi tehtud. Kujundaja oskuslikkus piltide ja värvidega mänguliselt tegutseda määrab selle, et trükis saaks ilus ja nauditav. Rait Rebane tõdeb, et 95% trükkikotta saadetavatest failidest on vigased (nt on piltide resolutsioonid madalad) ja see trend on üha kasvav. Levinud on suhtumine, et kujundus on lihtne ja labane asi. Tegelikult on see kunst, kus omavahel sobivad detailid loovad nauditava terviku. Vigaste failide kohta annavad trükikojad kliendile ka tagasisidet, et tulemus saaks parim.

Ent nagu tänapäeval ikka - tellimusega on pea alati kiire. Trükikodades levib nali, et klient tuleb kohale failidega, mida oli vaja juba eile. Digitrükk võimaldab kiirust, sest see ei pea kuivama. Võrreldes viie aasta taguse ajaga on ka digitrüki kvaliteet paranenud ja minetanud „odava koopia“ halva maigu. Digitrüki areng võimaldab tellida väikseid koguseid üha soodsamate hindadega. Rait Rebane juhib aga tähelepanu sellele, et trükist võiks kohe tellida varuga, sest tavaliselt on juurdetootmine sama kallis, kui esialgne pakkumine.

Trükise formaati valides soovitab Rebane massikampaaniate korral standardformaate (A4, A5), väikeste tiraažide korral saab erinevate formaatidega mängida. Ta lisab, et formaat pole siiski see, mis loob trükisele efekti. Kujundaja oskused on selles protsessis asendamatud.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.