Politsei- ja piirivalveametis on tööl 5000 inimest, ööpäevas töötab 95 patrulli, kes reageerivad 400 väljakutsele. Aastas teostatakse 175 000 süüteomenetlust, antakse välja pool miljonit dokumenti ja teostatakse üle 6 miljoni piiriületuse. Et ameti peamiseks eesmärgiks on tekitada politsei vastu usaldust ja seda hoida, siis on just otsekontaktid peamiseks väljundiks.

„Iga kontakt on võimalus usaldust tõsta või saada totaalne tagasilöök,“ selgitab Härson. Kui asjad on hästi, siis seda peetakse tavapäraseks, kui ametnikul juhtub aga halb tuju olema, mis aasta jooksul ikka ette tulla võib, siis see saab rohkelt tagasisidet ja jõuab kindlasti Facebooki.

Politsei- ja piirivalveameti Facebooki leht kannab endas turunduslikku alatooni, ent põhikanaliks on siiski meedia, kus ilmub aasta jooksul üle 40 000 kajastuse. Paljud neist on küll stiilis“Tapal löödi meest“, aga nende kõrval ilmuvad suuremad kajastused, mis lähtuvad ameti tegevusprioriteetidest. Nendeks on liiklusturvalisus ja võitlus organiseeritud raskete kuritegudega, mida hoitakse süsteemselt pildil.

Suuremate ennetusteemade puhul on heaks partneriks maanteeamet, kus mõeldakse välja vajalikud kampaaniad. Politsei püüab teemat kampaania ajal samuti rohkem üleval hoida, nt võttes luubi alla kiirustajaid, pakkudes lisaks mahlakaid detaile, uusi nurki, millele inimeste tähelepanu juhtida. Mõned kampaaniad on rohkem etteplaneeritavad (nt piiriületamised; joobes juhtimine enne jaanipäeva; kui mustikad ja seened hakkavad valmima, hakkavad inimesed eksima), ent on ka teemasid, millega peab suutma kiiresti kaasa minna. Nt kui kriminaalpolitsei midagi avastab.

Kampaaniate ja turunduse tulemuste mõõtmine on keeruline. Härsoni sõnul annab parimat tagasisidet inimeste muutunud käitumine. Nt enne president Obama visiiti tehti jõulist keerulise liiklusolukorra kampaaniat ja sellel olid väga head tulemused – kesklinn oli autodest praktiliselt tühi.
Tuuli Härson leiab, et nende jaoks on jätkuvalt suurimateks väljakutseteks ameti kommunikatsiooniusku pööramine. Et ühes ööpäevas on tuhandeid kontakte, sõltub usaldus igast töötajast. Lisaks välja mõelda, kuidas läbi positiivse võtme inimesi kaasata ja ohutut käitumist just seeläbi edendada.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.