Reklaamivõrgustikud tekkisid USAs 90ndate lõpus, kui märgati, et suurema hulga inimesteni jõudmiseks on vaja tõhusamaid mooduseid, kui vaid oma koduleht. Tuntuim reklaamivõrgustik on Google, mis teeb koostööd sada tuhandete lehekülgedega, et sinu reklaam jõuaks võimalikult kaugele. Meie turul tegutseb samal põhimõttel SmartAd.

Aja jooksul on reklaamivõrgustikud üha edasi arenenud, et võimalikult täpselt tabada soovitud sihtgruppi. Nii ei taha näiteks Tele2 kätte saada kogu riiki, tehakse valik, kellele oma teenust müüa. Rannuse sõnul on tänu digitaalsele jalajäljele võimalik minna juba päris täpseks – jõuda online-s kaupu müüvate ettevõtjateni, tööotsijateni, täiskasvanute meelelahutusest huvitatuteni, spordifännideni jne.

Võrgustiku kasutamist võiks kaaluda, kui on soov jõuda mõne tuhandese sihtrühmani. SmartAd keskmised sihtrühmad jäävad 50 000-200 000 vahele. Neist numbritest allapoole jääva sihtgrupi korral on tegu mikrosegmendiga, mille puhul tasub Eesti väiksust arvestades kaaluda pigem otsekontakti loomist (nt IT-firma juhtidele helistamist). Kõik mis on juba üle 200 000 liigitub massikampaaniaks.

Turundusjuhil tuleb mõelda sellele, kuidas kampaania üles ehitada ja milliseid formaate kasutada. Kui eesmärgiks on bränding, siis kasvav trend on kasutada videolahendusi. Kui eesmärgiks on müük, on kõige olulisem hea sõnum, hea toode ja oskus tuua oma kodulehele võimalikult palju külastajaid.

Kuidas sõnumile tähelepanu tõmmata, mis töötab? Kindlasti töötab kõik, mis eristub. Näiteks saatis üllatav edu koledaid bännereid, kus reklaamiti kaalu langetamist 2 nädalaga. „Mida koledam, seda enam reageeritakse ja tooteid ostetakse ka,“ lisab Rannus. Ta soovitab internetis kindlasti kasutada erksamaid värve, sest muidu sind ei märgata.

Kampaaniaperiood on tavaliselt 2-3 nädalat, kampaania maksumus võib küündida mõnesajast eurost paari tuhandeni. Online`i poolelt eelistatakse sageli peavoolu kanaleid: Delfit, Postimeest ja Netit, kus tullakse jõuliselt välja kaheks-kolmeks päevaks ja jätkatakse 2-3 nädalat meeldetuletustega. Retargeting peaks käima aga kogu aeg. Rannuse sõnul on uuesti turnudamise klikitavus tavakampaaniatega võrreldes 2-8 korda kõrgema tulemusega. „Kui oled käinud booking.com-is majutust vaatamas ja märkad, et reklaamid jälitavad sind, siis nii seda tehaksegi. Seda ei tehtaks, kui see poleks kasulik,“ selgitab Rannus.

Üks asi, mis retargetingiga kaasas käib, on kaudne mõju. Nii on näiteks mõõdetud, et kodulehe külastatavus pärast kampaania lõppu on 40-60% kasvanud.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.