Zimants ei tee saladust sellest, et nende sooviks on oma šokolaade ja trühvleid tutvustada üleilmselt. „Kui iga inimene on saanud meie tooteid proovida, siis on meie missioon täidetud,“ ütleb ta. Seejuures on rõhk sõnal „tutvustamine“, et inimesed saaksid neist esmalt üldse aimu. Paljud on üllatunud, et PURE tooted pole nii magusad ja et need on naturaalsed. Neilt uuritakse, mis on see punane asi trühvlis ja kuuldes, et see on maasikas või et kollane asi on päriselt mango – ollakse üllatunud.

PURE on oma suurte sihtide saavutamise nimel eksporditurul väga aktiivne. See tähendab palju reisimist: külastatakse jaemüüjaid ka kaugemates riikides nagu Jaapan ja Hiina, osaletakse väljapanekutel, tehakse turuuuringuid jne. 25 riiki jõudmine on nõudnud nii investeeringuid, pühendumist kui ka süvenemist. Müügijuhid peavad end kohaliku turuga kurssi viima, tundma keelt ja kultuuri. Jälgitakse sedagi, kuidas šokolaadi serveeritakse, et kohalikule tarbijale lähemale jõuda.

„Sa ei saa selle kohta lugeda, sa pead riiki külastama, ostma nende tooteid, tegema pilte ja valmistuma,“ kirjeldab Zimants. Toodete välimus on see, millele rõhutakse juba paar aastat. Ühes Läti mainekate disaniettevõtetega kujundab PURE eri turgudele sobilikke pakendeid – see on aeganõudev töö, aga kannab soovitud vilja.
Uuele turule sisenemisel tagab edu see, kui tead, kuidas asju ajada. Kui näiteks Jaapanis on üks müügiagent, kes ostab, müüb ja kujundab turgu, siis USAs on süsteem oluliselt killustatum. Seal ei anna ühele kliendile keskendumine erilist tulemust – rauda tuleb taguda erinevates lülides, nii jaemüüjate, müügiagentide, esindajate, vahendajate jne juures.

Palju aeganõudvaid pisiasju – täpsustused, tõlked, koostisainete nimekirjad, kinnitamised jne – jäävad tarbija silmale nähtamatuks, aga seda tööd tuleb samuti usinalt teha.

Ja kohaliku turu eripärade hulka kuuluvad ka traditsioonid ja pühad. Näiteks jõulude ajal suurendab PURE oma müüki kümme korda ja mõned kaugemad riigid teevad juba veebruaris aasta viimase kuu toodete osas lepinguid. Olulised pühad, millega arvestama peab on veel Valentinipäev, Ida riikides 8. märts, samuti lihavõtted, Lähis-Idas ramadan. Aserbaidžaanis ja Hiinas on suvi populaarne abiellumiste aeg, mil serveeritakse ka palju šokolaadi.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.