Alustama peaks sellest, et ettevõtja ise on selge, miks ta on üldse äris. See loob kindla aluse, millele oma edasistes sammudes toetuda. Muul juhul on tööandja brändi loomine justkui liivale ehitamine, selgitab Daiga Ergle.

Järgmiseks on vaja luua selge pilt sellest kuidas tahetakse ettevõttena oma eesmärke saavutada ja milliseid inimesi selleks vajatakse. Millise profiiliga, mida nad väärtustavad ja kust neid leida (koolidest, organisatsioonidest, ehk konkurentide juurest, kodu- või välismaalt jne)? Kuidas oma sõnum kujundada nii, et sa oleksid neile ihaldusväärne töökoht. Milliseid kanaleid kasutada, et sinu sõnum nendeni jõuaks?

Inimeste otsingutel tuleb lähtuda eelkõige oma spetsiifilistest vajadustest. Ergle ei usu väljendisse „parimad inimesed“, sest pole olemas sellist asja nagu üleüldiselt parimad inimesed. Iga ettevõte otsib just endale vajalike spetsiifiliste oskuste, kompetentside ja teadmistega töötajaid. Aga, kust neid leida? Air Baltic on näiteks välja valinud ülikoolid, kellega tehakse koostööd, et tagada endale spetsialistide pealekasv.

Hea on jälgida ka seda, mida teevad konkurendid, et neilt parimaid asju üle võtta. Ehk nagu Daiga Ergle ütleb: „Miks leiutada jalgratast?“ Samas aitab võrdlus mõelda ka sellele, mil moel konkurentidest eristuda ja olla unikaalne. Üheks eristumise võimaluseks on ettevõtte kultuur ja väärtused, kuidas inimesed omavahel firmas suhtlevad, koos toimivad – see on midagi, mida kopeerida ei saa.

„Jah ja ei,“ vastab Ergle küsimusele, kas ettevõtte kultuuri kujundavad alumise taseme töötajad. Sageli defineeritakse kultuur altpoolt, aga seda mõjutavad eelkõige ettevõtte tippjuhid. Suuremate ettevõtete häda on aga selles, et fookust on raske hoida. Ettevõtted kasvavad, juhid vahetuvad, väärtused muutuvad. Mida üldisemad on väärtused, seda üldisemaks muutub lõpuks ka ettevõtte kultuur.

Ent lisaks ettevõtte kultuurile, mõjutab tööandja brändi palju suuremaid ja väiksemaid tegureid. Teenuste kvaliteet, väljapoole kuvatav pilt, meediakajastus, sotsiaalse vastutusega seotud ettevõtmised, vägagi palju mõjutavad muljet aga ka oma töötajad. Tegevused, millega nad on hõivatud väljaspool tööaega (blogimine, sotsiaalvõrgustikes käitumine jne) mõjutavad samuti tööandja brändi. Töötajaid ei saa ettevõttest eraldada, kõik on ühendatud, lisab Ergle. Tuleb vaid mõelda, kuidas neid tööriistu kasutada nii nutikalt, et neist oleks brändile tuge.

Aga kuidas mõõta tulemuslikkust? Daiga Ergle jaoks on parimaks mõõdupuuks see, kui sul on piisavalt spetsiifilise profiiliga kandidaate. Ergle ise saab umbes viis CV-d päevas isegi siis, kui nad ühtegi töökohta parasjagu ei reklaami. See on märk tublist tööandja brändist.

Turunudsraadio saadet kuula siit.