Esmalt soovitab Karin Riisman fookuse suunata neljale põhiasjale, mida väärtustavad nii sinu kliendid kui hindab ka Google. Esmalt pead mõtlema, mis on sinu lõppeesmärk, et valida n-ö call to actionid. Järgmiseks peaks leht olema lihtne ja arusaadav, sellel peaks olema asjakohane ja kvaliteetne sisu, samuti lingid teistelt lehtedelt sinu lehele ja ka vastupidi. Järjest olulisem on ka responsive designe, ehk et sisu oleks hea vaadata iga seadmega, millega sa netti lähed.

Kui sind pole Google`s, pole sind olemas

On küll ka teisi otsingumootoreid, ent üle 90% Eesti otsingutest tehakse ikkagi Google`s. Aga kuidas jõuda Google`is esikolme hulka? Riismani sõnul nõuab see väga, väga palju tööd. Muidugi sõltub ka konkurentsist. Kas võistled tähelepanu pärast tuhandetega või on sama asja tegijaid Eesti mastaabis ainult kolm.

Üks võimalus saada tähelepanu on see, et teed oma külje valmis ja ootad kuni Google`i otsingumootorid sind välja kroolivad. Teine võimalus on sisestada oma veebileht addme.com`is, mis omakorda lisab sind erinevatesse otsingumootoritesse.

Tehnilisi asju, millele mõelda on palju. Näiteks kodulehe prioriteetsetes kohtades (lehe URL, pealkirjad, alapealkirjad) kasuta olulisi võtmesõnu (keywords), mille järgi sind leitakse. Lisa neid ka oma tekstidesse, aga mõõdukalt. Kui sajasõnalises tekstis ilmub võtmesõna juba 5-6 korda, leiab Google, et sa toodad spämmi.

Lisaks kvaliteetsele ja unikaalsele sisule meeldib otsingumootorile ka värskus. Seda saad tekitada blogi pidamisega. Kui sinu klientidel on võimalik anda tagasisidet ja sa saad positiivseid hinnanguid, siis seegi annab sulle Google`i silmis eeliseid.

Heaks märgiks on see, kui teised sinu kodulehele viitavad, aga kuidas seda saavutada? Riisman ei häbene tunnistada, et nemad on selle eest ka maksnud. Finantsettevõtte Cash on Go kuulub Inglismaa mõttes top 10-sse ja kiirlaenuturg on seal praegu aktuaalne teema, millest kirjutatakse palju. Sel moel saavad nad linke juurde.

Mida ei tasu teha?

Ent lisaks sellele, mida teha, on ka asju, mida ei tasu teha. Karin Riismani sõnul said nemad suure õppetunni, kui nad kaotasid kolme aasta eest Google`s kõik oma rankingud. Google tegi oma algoritmide uuendust ja avastas, et nende ettevõttele tuleb sisse liiga palju ebanaturaalseid linke ning palus need eemaldada.

„Kui linke ostsime, siis me ei vaadanud, kellele me maksime,“ selgitab Riisman viga, mis sai tehtud. Nt beebifoorumi, moe ja autode lehtedel polnud suuremat seost nende teenusega. Disavow tööriistaga saab linkidest lahti öelda ja seda nad ka tegid.

Sellest hoolimata said nad Google`st penalty, sest nende otsingu kvaliteedi nõuded olid ääretult halvad. Etteheideteks oli see, et neil oli vähe sisu, lühikesed artiklid olid võtmesõnu täis topitud, paljudes kohtades oli tehtud copy-paste, otsingud ei töötanud jne.

Et end tagasi Google`i topi rabeleda võeti appi SEO spetsialist, kes tegi kodulehele auditi. Kõik tuli nullist uuesti üles arendada. Seekord võeti kohe rõhuasetuseks kasutajamugavus. Telliti kvaliteetsed sisulehed ning lisaks kasutati kõikvõimalikke otsingumootori manipuleerimise viise. Netis on palju firmade lehekülgi (nt Yahoo Directory, aga see on tasuline), kuhu saab oma andmed sisetada.

Piisab kui oled nähtav juba paaris väga heas kohas, siis arvab otsingumootor, et tegu on jube hea lehega. Samuti on abiks artikleid sisaldavad veebilehed, mis viitavad sinu küljele.

Kui töö sai tehtud, saadeti Google`le taotlus nende seis üle vaadata. Kolm nädalat hiljem võeti penalty maha. Neil läks hästi. On ka juhtumeid, kus Google oma seisukohta ei muuda ja kui sind pole seal, siis sind polegi olemas.

Infoliiklus aitab sind edasi

Lisaks jagab Riisman nõu, kuidas vaadata oma n-ö infoliiklust (traffic), et teada, kust sinu kliendid tulevad. Google Analyticsist leiad Funnelid, mis aitavad sul täpselt määratleda oma kliendi teekonda sinu kodulehele, samuti avastada kohti, mis ehk väga hästi ei toimi. Näiteks võid märagata, et ostu sooritamisel kaob palju kliente ära aadressi sisetamise kohal. Kui leiad üles nõrgad kohad, saad nendega tööd teha.

Et andmetesse mitte uppuda on Cash on Go`s Exeli tabelid, kust saab uusi andmeid varasematega võrrelda ja sealt selgub seegi, kuhu tuleks rohkem rõhku panna.

Kokkuvõttes soovitab Riisman aga kohe alguses oma koduleht korralikult üles ehitada, sest vigade parandamine on keerulisem. Google`i ülim eesmärk on see, et klient leiaks, mida ta otsib. Sellest lähtekohast tasubki alustada.