Turundusraadio: särava sisuturundusega muudad tähelepanu rahaks



Rain Uusen.
Rain Uusen.Foto: Mari-Liis Põldar, Marketingi Instituut

Sisuturundus tähendab võimalust rääkida lugusid, valgustab Telia sisuturunduse juht Rain Uusen ja täpsustab: sisuturunduses töötavad ainult ehedad sisulood. „Meile meeldivad lood, kus on konflikt, olgu siis positiivne või negatiivne. Samuti on tähtis emotsioon. Kolmas mõjutaja on kaasatus: kas lugu suudab produktsiooni või emotsiooni mõttes inimesi kaasata.“

„Me kõik otsime viraalsuse tabletti, mis teeks 0-eurose eelarvega miljonilise kampaania sotsiaalmeedias, aga vaid väga vähestel see õnnestub,“ arutleb Rain Uusen. Telia toodab iga päev 4 lugu, mis teeb kokku 20-25 ühikut nädalas. Olulisim on vundamendi, st usutava info ülesehitamine - argiprobleemidele vastuste jagamine. On tähtis, et info oleks selge, pädev ning hästi loetav. Iga päev pole X-faktoriga ägedus eesmärgiks, kui üks kord kuus tuleb midagi tõeliselt ägedat, on hästi.

Sisuturundus on tervik, turundusplaani ja brändi kontseptsiooni orgaaniline osa. Tähtis on unikaalsuse faktor – kui selle ära tabad, läheb töö käima. Kontseptuaalne sisuturunduse strateegia peab andma mehhanismi või tööriistad selleks, et ettevõte saaks lood kätte õigel ajal, õigetelt inimestelt, õiges formaadis ja et oleks levivõrgustik, st lugude kuulajad, vaatajad.

Sisuturunduse argipäev sisaldab palju asist tööd, protsesside toimetamist, sõnastamist, lepingute vormistamist. Teiselt poolt ka loomingulist panust, sest sisuturundust ilma loomingulisuseta ei tee. Lugude jutustamine eeldab, et lugudes oleks sära, seoseid meie igapäevaste vajaduste, ootuste ja muredega. Palju energiat kulub ka kolleegidele selgitamiseks ja sädeme avastamisele tiimiliikmetes.

Loe veel

Seotud lood:

Süsteem, kuidas inimesi motiveerida ja kõnelema panna, mis nende elus ja töös toimub, on suuremate arengutega seotud, see hõlmab suure osa sisuturunduse strateegiast. Telia firmas on 2000 kolleegi – et lugusid kätte saada, peab ka ise natuke särama. Nõuda ja anuda ei saa, ennast tuleb samuti sisuturundada. Tegu on ringsüsteemiga: mida rohkem inimesed jälgivad YouTube’ist Digitarga klikke, seda paremini nad mõistavad, kes mida kuskile saab lisada. Protsess innustab end ise, seetõttu tuleb sisuturundust teha ka ettevõtte sisse.

Suuremates ettevõtetes tuleb sisuturundust käsitleda suhtluskultuuri osana – me panustame energiat levivõrgustiku väljaarendamiseks. Inimesed hakkavad seoseid leidma, nägema igapäevaelus põhjuseid ja tagajärgi. Ootad õiget hetke, millal inimese jaoks tekib arusaamine: jah, ma saan läbi enda töö panustada, mul on lugusid – sel juhul on lugu ehe ja päris. Tarbijal pole kahju tähelepanuga tänada või infot jagada või mis veel parem – osta

Rain Uuseni roll on sisuturunduse üldise protsessi juhtimine. „Teeme teavitustööd, jagame sisuportaalis infot, palju abi on ka koostööpartnerite näol, kes aitavad infot selekteerida, et mõtted kokku jõuaksid. Pole mõeldav, et üks inimene võrgu peal ämblikuna kõike korraldaks. See on töö Exceliga, PowerPointiga, e-mailidega. Sageli on sisutoimetamine tavaline toimetajatöö. Oluline on hetk, kui inimesed mõistavad, et jagamisel on tulemus, kui hakatakse peegeldust saama enda tegevusele – see motiveerib kaasa mõtlema, agiilne ühine infovahetamine juhib sisuturundust.“

Sisuturundus toimib siis, kui info hakkab korda minema üha rohkematele inimestele, siin on paralleel tavalise meedia tootmisega.

Olulisim mõõdik on GoogleAnalyticsi põhjal nähtu, et inimesed tulevad nende keskmes asetsevasse keskkonda – Digitarka, kuhu infot koondatakse. Järgmine mõõdik on see, kuidas tähelepanu muutub rahaks. „Digitargas näeme, kas inimene läheb ära või jõuab e-poodi ja sooritab ostu. Numbrid ei valeta.“

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare