Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: Teenuste disain aitab teistest eristuda



Olde Hansa
Olde HansaFoto: Olde Hansa

Klienditeekond algab hetkest, kui kliendil tekib peas mõte puhkama minna. Olde Hansa keskaegne klienditeekond algab aga Tallinnas restorani ees tänaval, kus õhus hõljub magusa mandli lõhn ning teenindajad lahkelt tervitavad. „Teenuse disainis on väga suur potentsiaal, mida väga vähe ära kasutatakse. See on võimalus eristuda, teha midagi erilist ja tuua külalisi tagasi,“ kinnitab veenvalt Aile Laansalu, restorani juhataja.

Välisturistile algab teekond hetkest, kui hakatakse Eestisse tulema.

„Et valik langeks Eestile, on keeruline, kuid Tallinnale mõeldes on keskaeg ja UNESCO nimekirjas olevad vanalinna vaatamisväärsused esimesed mõtted,“ ütleb müügi- ja turundusjuht Mari-Liis Kallismaa ja lisab: „Kõigepealt tekib inimesel soov minna vanalinna sööma ja siis saab lugu meie jaoks alguse. Olde Hansas on võimalus omal nahal kogeda ehedat keskaega.“

Teekond algab juba õuel, kus luuakse meeleolu: keskaegsed tegelased jagavad vahvasti infot, äratavad huvi ja ahvatlevad külalist sisse astuma. Majas on oluline see, et kõik saaks keskaegsete kommete järgi vastu võetud. See tähendab külalislahkust ja sõbralikkust. Vastuvõtu põhjal tehakse lõplik otsus - külaline teeb valiku lauda istudes. Kui ei tervitataks, ei naeratataks, siis külaline ei jää, kerge on pimedast ja võõrast majast lahkuda.

Loe veel

Seotud lood:

Külalisi jälgitakse, sest kogemus on seotud emotsioonidega. Oluline on kõik: söök, jook, keskaegsed legendid ja jutukesed, teenindaja olek ja sõnavara, samuti liigutused ja keskaegsed kuued. Restorani rituaalid tekitavad elevust ja häälestavad saabunuid. Kätepesus valatakse külalise kätele vett ja kuivatatakse käed ära. Kui söök lauda tuuakse, toimub roogade kirjeldus. Seltskondades valitakse keskaegse pidusöögi kombe järgi isand, kellele antakse austav ülesanne toite maitseda, see sulatab jääd ja ühendab seltskonda.

Oluline on teadvustada, et teenindaja kogemus võib hoopis muu olla kui külalise kogemus. Olde Hansas kasutatakse lihtsat meetodit: võimaldatakse teenindajal astuda korraks ka külalise kingadesse, sest pererahval on soov luua ehe ja autentne õhkkond. Maja ise jutustab lugu ja sellele lisatakse ehedad emotsioonid. Kogemus kinnitab, et ehe soov saab ka eheda vastureaktsiooni. Külalised lahkuvad hoopis teistsuguses meeleolus kui tulles. Neil tekib tunne, otsekui oleksid reisil käinud, sest nad on suutnud end välja lülitada.

Restoranis hinnatakse loomulikkust, et ei tekiks mängitud, maneerlikku rolli. Keskaegne tagatuba tähendab rohket tööd, koolitusi, täpseid manuaale, isiklikku tööd inimestega. Põhiteadmised omandatakse kolme nädalaga eesti, inglise, soome, vene keeles. Seejärel sooritatakse eksam gildikogus.

Et me elame siiski tänapäeval ja mitte keskajal, on Olde Hansa klienditeekonnal ka online’il suur roll. Esiteks on online’il toetav funktsioon huvi tekitada ja aidata kohta üles leida. Teiseks on veebiinfol sisuline roll sotsiaalmeedias ja foorumites olevate soovituste näol. Kolmandaks on oluline analüütiline pool, andmete jälgimine ja mõõtmine. Mari-Liis Kallismaa sõnul mõõdetakse kliendi kogemust küll offline’is, kuid plaanis on võtta online kõrvale. Keskaegne klienditeekond algab aga siis, kui kostümeeritud teenindajad lahkelt tervitades inimesi külla kutsuvad ja ainuüksi sellega elamust pakuvad.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare