Oled ehk kuulnud lahedast üritustesarjast, mis koondub slogani alla „Loovreeded nüüd ka reedeti“? Neil reedetel saab tasuta kuulata huvitavate inimeste esinemisi: kord räägib oma tegemistest illusionist, teinekord kutsub enda juurde külla kunstnik Rene Kirspuu või pajatab tervishoiust Kristjan Port jne. Üritustesarja korraldaja ongi Creative Union.

Annika Räime sõnul on see nende viis, kuidas olla vajalikus sektoris väikeste kuludega järjepidevalt esil. Et neid teataks, kui avatud, julget, innovatiivset ettevõtet, mis soodustab inimestevahelist läbikäimist. „Inimesed kuulevad kusagilt, et on olemas loomeettevõtete grupp, mis korraldab lahedaid üritusi, kuhu on kõik oodatud,“ selgitab Räim.

Esinejaid kutsutakse teadlikult erinevatest valdkondadest, mis ei puuduta otseselt Creative Unioni tööd, et mitte jääda kinni oma igapäevategevustesse. Üritused annavad põhjust neist rääkida nii enne, samal ajal kui ka pärast. Need meelitavad ligi erinevaid inimesi, mõistagi ka konkurentide esindajaid ja samas ka uusi potentsiaalseid töötajaid ning praktikante.

Kui ajaloos veel tagasi minna, siis oli Creative Union esimene ettevõte, mis alustas Eestis seminaridesarja traditsiooniga. Nende sügis- ning kevadseminarid kestsid kümme aastat. Kuna näis, et seminarid hakkasid veidi ära vajuma, tehti paari aasta eest paus. Juba on kliendid aga huvi tundnud, millal nad seda jälle korraldavad. Aeg saab küpseks, et pakkuda midagi sarnast, tunnetab Annika Räim.

Rõhk sisemistele väärtustele

Creative Unioni ettevõtte väärtused ja tööandja bränd on praktiliselt kokkukasvanud. Räime sõnul ei saakski see olla teisiti: ei saa rääkida, et neil on lahe ja sõbralik grupp, kui oma inimeste suhtes ollakse ihned. Gruppi kuulub 14 ettevõtet ja sada inimest, kes on kõige paremad sõnumikandjad. Kui on rääkida heast, siis nemad räägivad. Sama juhtub halva sõnumiga. Seepärast on sisemine töö nende prioriteet.

Staažikaid 50+ inimesi on ettevõttes 10-15%. Tõenäoliselt poleks keegi 20 aastat kohas, kus tal on halb või liiga mugav. Kui kuulutatakse välja konkurss mõnele töökohale, siis kandideerima on oodatud ka kõik inimesed grupi siseselt. Uute töötajate leidmine on 21 aastat Creative Unionis töötanud Annika Räime sõnul vahepealse ajaga väga palju muutunud. Veel mõne aasta eest käis aktiivne üleostmine ja ta isegi on ühele inimesele viis aastat headhunti pidanud. Visadus viis ta igatahes sihile ja täna töötab jahitav nende juures.

Praegu agentuuri juhid inimesi ei jahi, turg on rahunenud ja tullakse end ka ise pakkuma. Creative Union on teadlikult avatud noortele, et neilt midagi õppida.

Kuvand väljapoole

Väljapoole kuvatava sõnumi puhul on lisaks eelpool nimetatule oluline rõhuasetus oskustel ja võimekusel kombineerida efektiivselt vajalikke kompetentse. Kui klient tuleb suure kampaaniavajadusega (sotsiaalmeedia- ja veebikeskkond, üritused jne), siis Creative Union teeb selle ära. See on tugevus, mille üle uhke olla.

Suurte projektide läbiviimiseks koonduvad inimesed erinevatest agentuuridest. Nende igapäevast omavahelist suhtlemist soosib avatud kontor. Ühisalal küpsetatakse kooki, valmistatakse liha, jagatakse muljeid ja ideid.

Milline on aga suurim õppetund tööandjabrändi loomisel? „Järjepidevus,“ vastab Annika Räim. Et mingi asi jääks püsima, kasvaks ja saaks traditsiooniks, peab tema kogemusel olema

jonnakalt järjepidev. Ükski asi pole kohe sündides nii hea, et muutuda traditsiooniks. „Kui ise usud sellsse, siis proovi, järgi ei tohi jätta,“ lisab ta.

Kuula turundusraadio saadet siit.

Annika Räim on esineja ka tööandja brändi teemalisel konverentsil "Unistuste tööandja: 100 ideed".