Fiona Humberstone, vabakutseline Creative Directori juht, on staažikas koolitaja ja blogija ning raamatu „How to Style Your Brand“ autor. Fiona julgustab ja inspireerib tungima värvipsühholoogia saladustesse, et värvide võluvõimu brändi sihtgrupiga ühise keele leidmiseks maksimaalselt ära kasutada. Esmalt tuleb aga defineerida oma eesmärk, et lahti mõtestada brändi põhiolemus. Teadvusta oma isiklik vaatenurk ning kõrvuta see ettevõtte väärtustega.

Värvipsühholoogia jagab värvid nelja aastaaja järgi. Kevad, suvi, sügis, talv eristuvad personaalsuselt. Tegu on nelja toimiva värvipaletiga, mille abil on võimalik kõnekat kontakti luua. „Värve saab rakendada eesmärgipäraselt ja ehedal moel. Eriti väikese brändi puhul võib tekkida kiusatus brändi imagot sageli ümber stiliseerida, sest vaheldust armastame ju kõik.

See on ebaefektiivne turustamise viis, millega ei õnnestu raha teenida. Värvipsühholoogia pakub uuel tasandil eesmärgipärast võimalust sõnumeid selgelt vahendada. Kui luua brändile või veebikeskkonnale visuaal, mis väljendab ettevõtte eesmärke, piisab ühest imagost,“ julgustab Fiona Humberstone.

Värvide mõju

Värvidest rääkides mõtleme eelkõige värvide mõjule: punane on agressiivne, sinine rahustab jne. See on õige, kuid värvid kätkevad endas palju enamat. Igal aastaaja järgi koostatud värvipaletil on isikupära, mida saab ühendada brändi väärtustega.

Kevade tüüp hõlmab helgeid, puhtaid, pehmeid toone. Pärast kurnavalt pikka ja mentaalselt halli talve januneme kõik päikese järele. Kevad toob soojuse, esimesed õied, mis silmapilk tuju tõstavad. Kevadpaletis on energia, sõnum uuest algusest. Kui tegeled äriga, mis eeldab kreatiivset ja inspireerivat suhtlemisviisi ja lihtsust, vali loominguliseks keeleks kevadine värvipalett. Küsimus pole selles, kas kasutad sinist või türkiisi, oranži või punast – need on kõik heledad erksad värvid, mida rõhuta ümara fondiga.

Eelista peeneid jooni, mustreid, mis mõjuvad vallatult. Selline värvivalik võimaldab kliendiga suhelda alateadvuse tasandil. Seda võiks võrrelda positiivse kontaktiga ruumi sisenenud inimesega, kelle energia sind sügaval sisimas puudutab.

Suvine värvipalett on elegantne, rafineeritud, organiseeritud ja romantiline. Värvivalik on vaoshoitum, tagasihoidlik ja mõõdukas. Kujundlik keel on voogav, rõhutamaks elegantset üldmuljet. Märksõnaks on kvaliteet.

Sügisene värvipalett hõlmab sooje, intensiivseid, sordiini all olevaid värve. Sügisene meeleolu on otseselt loodusega seotud, seega kui brändil on kokkupuude loodusega või näiteks soovitakse vihjata minevikule, on sügisene värvigamma – ambitsioonikas, soe, orgaaniline ja realistlik – ideaalne.

Talvine palett on ekstreemne. Et taim talve üle elaks, peab ta tugev olema. Talvel on ilusaid, kirkaid päevi, aga ka pikki halle sombuseid päevi, mis ei taha kuidagi lõppeda. Aastaaegade personaalsust silmas pidades rõhutab talv pillavat luksuslikkust. Samas on talvine värvigamma tasakaalukas, otsusekindel, terviklik, detailitundlik. Olgu lisatud, et talvepalett sisaldab ainsana musta värvi. Talvised toonid on karged, intensiivsed, tugevad, julged. Mõelge jäistele toonidele ja musta-valge kontrastile, sügavale purpurile ja nii edasi.

Aeg maha võtta

Parima tulemuse saamiseks soovitab Fiona Humberstone aeg maha võtta. „Enne, kui hakkad end teistega kõrvutama, mõtle sügavalt järele ja pane kirja, mis teeb sinu äri kordumatuks ja eriliseks. Mis sind inspireerib? Kes on sihtgrupp? Kooskõlasta brändi sõnum värvipaleti personaalsusega. Kui sinu bränd on tõeliselt ainulaadne, ei ole konkurentide tugevus enam oluline. Väikeettevõtte eeliseks on võime kiiresti reageerida. Kuid kui tegutsed liiga kiiresti, ei pööra sa piisavalt tähelepanu sellele, mis sind eriliseks teeb.“

Sisemist selgust brändi stiliseerimisel aitab luua veebis olev küsimustik.

Lisa: Küsi endalt, mida sulle tõeliselt meeldib teha? Näiteks võib mööblitootja pakkuda diivaneid igale maitsele. Kuulsuse tagab siiski ainulaadse kvaliteetmööbli valmistamine. Näiteks võib mööblitootja tunda kirge eelmise sajandi keskpaiga mööblidisaini suhtes. Kui just see stiil on sulle südamelähedane, teadvusta seda, sest suudad seda teistest paremini teha, sinu kires peitub sinu müügieelis. Kõrge standardi, ikoonilisuse rõhutamise, kvaliteedi ja innovatiivsuse esiletoomise tagab talve värvipalett.

Kuula Turundusraadio saadet.