Eile võttis riigikogu vastu seadusemuudatuse, mis käsib suurematel poodidel alkoholiletid silma alt ära peita ning oluliselt rangemaks muutus ka alkoholi reklaamimist puudutav reklaamiseadus.

A. Le Coqi juht Tarmo Noop ütles, et sisuliselt on tegemist alkoholi telereklaami keeluga. "Tekib küsimus, kas sellised piirangud on piisavalt õigustatud, sest ma ei näe hetkel mitte mingit võimalust telereklaami ostmisele," ütles ta. Noobi sõnul pakkusid alkoholitootjad välja variandi, et piiranguna ei tohi teles näidata alkoholi koos inimesega, kuid eelnõu tuli oodatust rangem. "Tekib küsimus, kuidas see hakkab mõjutama telekanaleid, kui alkoholitootjad enam reklaami ei osta," lisas ta.

TV3 juhatuse esimees Priit Leito tõdes Noobi õhkuvisatud küsimuse peale, et vastuvõetud seaduses üllatusi ei olnud. „Siin leiti meile sobivaid kompromisse, nii et jalgu trampima me ei hakka," lausus ta. Leito sõnul seadusel nende tegevusele kindlasti mõju on, aga alkoholi telereklaam vähenes juba eelnõu menetlemise käigus. Küll aga häirib Leitot tõsiselt, et piirangud puudutavad telereklaami, kuid internetiportaalidele, kus tegelikult noored inimesed liiguvad, need piirangud ei rakendu. Leito tõi enda kanalist näiteks TV3 Play.

„Kui teles me ei või teha midagi, siis TV3 Plays võime teha kõike. See on ajuvaba," rääkis ta. Teise asjana häirib Leitot riigis üha süvenev keelamismentaliteet. Et keelame ära, aga tegelikult ei huvita kedagi, kas see keeld ka tegelikult probleemi lahendab. Leito sõnul kohtusid nad seadusemuudatuse kavandamise ajal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajatega, kes põhjendasid tele- ja internetireklaamile seatavaid erinevusi sellega, et telereklaami piiramist on lihtne kontrollida. Internetis seevastu on see keerulisem.

Sotsiaalministeeriumi rahvatervise osakonna nõunik Triinu Täht ütles, et eelnõu avaliku konsultatsiooni käigus tuli ministeeriumile paljudelt organisatsioonidelt ettepanek keelata reklaam internetis täielikult, mitte ainult sotsiaalmeedias, kuid selle ettepanekuga ei arvestatud.

"Kindlasti oleks seda keeldu keerukas rakendada. Suuremate sotsiaalvõrgustike omanikfirmade esindajad on kinnitanud, et järgivad igas riigis selle riigi seadusi (st. et näiteks Facebook ei kuva alkoholireklaami Norras, kus see on keelatud, Prantsusmaal kuvab ainult Loi Evin'ile vastavaid reklaame jne. Loomulikult lähtub FB sealjuures sellest infost, mis neile arvuti v nutifoni kasutaja asukoha kohta teada on, niiet kui kasutaja kasutab eritarkvara oma geograafilise asukoha muutmiseks, kuvatakse talle reklaame selle riigi seaduste kohaselt, kus ta end "näitab" olevat). Seega, soovitud mõju saavutamine sotsiaalvõrgustikes on realistlik, kuna valdavat turuosa omavad firmad aitavad sellele kaasa. Kogu interneti osas on hetkel kahtlusi, kas õnnestub reklaamipiirangut piisavalt tõhusalt rakendada," selgitas Täht.