Uue aja tööviisid liigutavad ettevõtted pilve

 (8)

Pilveteenused
PilveteenusedFoto: Scanpix, PantherMedia / Michael Borgers

Ligi kolmveerand Eesti väikestest ja keskmise suurusega ettevõtetest peavad oluliseks väljastpoolt kontorit failidele ja e-kirjadele ligi pääseda, näitavad hiljutised uuringud. Tänapäevased töötamisviisid dikteerivad, et kogu info oleks lihtsasti kättesaadav ja lahendused selleks ettevõttele taskukohased, kijrutab Elisa äriarenduse osakonna juht Merli Üle.

Hiljuti lugesin uudist, et ERSO katsetab digitaalset noodimaterjali, ehk pillimehed ei keera vihikus enam lehti, vaid loevad nooti tahvelarvutist. Seda tulevikku vaatavat lahendust saab pilveteenuse vahendusel kasutada igas maailma nurgas.
Selline piirideta lahendus ühendab muusikuid üle maailma. Ja tegelikult võtab ka hästi kokku pilveteenuse olemuse, mis tänapäeva liikuvas ja asukohast sõltumatus töökorralduses populaarseks ja – julgen väita, et – pea vältimatuks saamas on. Kontor ei ole ju ammu enam nelja seinaga piirnev ruum. Tööd saab teha, ja samas ka tehakse, kus iganes inimesed soovivad. Miks siis peaks andmed olema füüsiliselt paigas ja kättesaadavad vaid ühes kohas?

Annab asukohast sõltumatuse ja kokkuhoiu

Kaugtöö ongi just üks peamisi põhjuseid, miks kõik tööks oluline pilve koondub. Kõige vajaliku igapäevane kokku kogumine vajaks omaette ametit. Selle asemel on lihtsam juba algselt kõik ühte kohta koondada ja seeläbi kõigile ligipääsetavaks teha.

Loe veel

Seotud lood:

Teiseks põhjuseks on oluline kokkuhoid ja seda eriti alustavate, väiksemate või keskmise suurusega ettevõtete puhul. Näiteks nagu muusika või televisiooniga, mille puhul juhtiv trend maailmas on sisu ostmise asemel selle rentimine, on sama lugu ka tarkvaraga. Pilveteenuste puhul puudub vajadus kalleid tarkvaralitsentse osta, sest uusim tarkvara on alati kasutamiseks olemas. Erinevad litsentsid ja nende uuendamine võivad näiteks keskmise suurusega ettevõttele iga-aastaselt tähendada märgatavat lisakulu.

Lisaks puudub ka vajadus investeerida andmete hoiustamiseks. See on näiteks alustavale ettevõttele suureks väljaminekuks. Kokkuvõttes võib hinnanguliselt pilvelahendustega säästa aastas sadu eurosid.

Maailma suurimad näitavad eeskuju

Trendid näitavadki, et maailm liigub teenuse kasutamise, mitte omamise poole. Kui vaadata ka maailma suurte ettevõtete käitumismustreid, siis joonistub selgelt välja, et liigutakse pika sammuga pilveteenuste arendamise suunas. Viimatised uudised e-kaubandusgigant Alibaba pilveteenuseäri kiirest kasvust või IBMi kavatsus suure nõudluse tõttu rajada Suurbritanniasse uusi andmekeskusi, on selge märk suunamuutusest.

Kuhu edasi?

Kas pilveteenused seljatavad lõplikult füüsilised andmekandjad? Usun, et need täiesti minevikuhõlma ei kao. Siiski hakkab serveriruumide ja väliste kõvaketaste osatähtsus järjekindlalt vähenema. Pilveteenused on oma koha leidnud ning arenevad kasutajate ootusi arvestades.

Trendiks tõusevad ka terviklahendused, mis erinevad pilveteenused ühe katuse alla kokku kogub. Kui e-post on ühes programmis ja failid teises, võib tervikpilt kaduma minna. Sellest lähtume ka Elisas teenuste arendamisel. Pilvekontoriga oleme eesmärgiks võtnud luua tervikteenuse, mis sisaldab kõike äriks vajalikku üheskoos.

Tulles lõpetuseks tagasi ERSO näite juurde, siis nagu ka digitaalne noodimaterjal, annab pilveteenuse kasutamine võimaluse töötajaid ühendada ja seejuures tööprotsesse kiiremaks ja hõlpsamaks muuta. See omakorda avab uusi võimalusi virtuaalseks töötamiseks ja suhtlemiseks, mis on tänapäeva töökultuuri olulised osad.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare