Nii tegid näiteks koostööd Volkswagen ja DDB Venemaa, üritades inimesi panna sinisemalt (ehk rohelisemalt) mõtlema. Akude-patareide tagastamine on Venemaal suur probleem, igal aastal visatakse suurlinnades nagu Moskva ära umbes 15 miljonit patareisid ja akusid. Üks aku võib saastada rohkem kui 20 ruutmeetrit maad ja paljud noored ei tunne muret probleemi ees.

Seega tuldi ideele teha müügiautomaat, mis aktsepteerib maksevahendina patareisid. Kahe eest saab stressipalli, nelja eest pudeli vett ja kuue eest öko t-särk. Masin nimetati „Think Machine“ nimega ning paigaldati populaarsetesse kohtadesse Moskvasse ja selle ümbrusesse.

Edu oli sensatsiooniline – ainuüksi üks masin kogus esimese kuu jooksul üle 8000 patarei, samas kui spetsiaalselt selleks tehtud kogumispunktid koguvad umbes 1000 tükki kuus. See näitab, et ettevõtmine oli edukas ja julgustas inimesi rohkem taaskasutama ning andis neile selle eest ka midagi vastutasuks. Pikemalt saab sellest lugeda siit.

Rahvusvahelised ja kodumaised esinejad jagavad Tallinn Marketing Week raames praktilisel networking-workshopil „Sotsiaalne turundus“, mis toimub 21. mail kell 15-17 Tallinki laeval Romantika (laev on sadamas), oma parimaid kogemusi antud valdkonnas. 

Esinejateks on Vladimir Pervozvansky, DDB Agency MOSCOW (RUS); Helen Noormets, Tervisearengu Instituut, kommunikatsiooniosakonna juhataja; Mari-Liis Kallismaa, Kuusakoski AS, brändi eestvedaja; Tuuli Härson, Politsei-ja Piirivalveamet, kommunikatsioonibüroo juht.
Seminaril leiame vastuseid järgmistele küsimustele: Kuidas teha kampaaniaid, mis ühiskonda muudavad? Milliseid meetodeid rakendades tõsta inimeste teadlikkust? Kuidas teha suur kampaania väikeste kuludega? Kuidas panna ühiskond kaasa mõtlema ja säästlikumalt tegutsema? Kuidas jõuda arvamusliidriteni? Miks pöörata tähelepanu eetikale?

Networking-workshopi „Sotsiaalne turundus“ kohta saab täpsemat infot siit.

Kõikide Tallinn Marketing Week seminaride ja esinejatega saab tutvuda siin.