Elektriraudtee juhatuse liikme Riho Seppari sõnul oli antud kiirusel sõit üks olulisemaid tingimusi katseplaanides. „Rongitootja kogus tippkiirus-katsesõitudega infot, mille põhjal saab kinnitada, et uued rongid vastavad kõikidele nõudmistele, liikumaks tulevikus igapäevaselt kiirustel kuni 160 km/h," selgitas Seppar.

Stadleri uute rongide projektijuhi Martino Celeghini sõnul kulgesid katsesõidud sujuvalt. „Tahame tänada nii Tehnilise Järelevalve Ametit, Eesti Raudteed kui Elektriraudteed, kelle toetusel saime läbi viia ajaloolised katsesõidud Eesti raudteeliikluse mõistes," ütles Celeghini.

Elektriraudtee müügi- ja turundusjuhi Norbert Kaareste sõnul tuleb siinkohal eriti tänada Eesti Raudteed. „Kui viis kuni kümme aastat tagasi poleks me saanud kaaludagi sellistel kiirustel sõitu, siis tänaseks on Eesti Raudtee renoveerinud mitmed raudteekoridorid, kus antud sõidukiiruseid on võimalik saavutada. See on olnud võimalik tänu ulatuslikele raudtee renoveerimistöödele, mida on toetanud Euroopa Liit ja Eesti Vabariik," rääkis Kaareste.

176 km/h kiirusega sõitsid 4-vaguniline FLIRT elektrirong ning 2-vaguniline FLIRT diiselrong kokku 4 päeval. Katsesõidud toimusid Keila-Klooga ja Kehra-Aegviidu teelõikudel.

Tippkiirus-katsesõidud olid osa uute rongide katsetustest, mida teostab rongide tootja Stadler. Katseperiood lõpeb käesoleva aasta juulikuu alguses, mil Elektriraudtee võtab kasutusele esimesed uued elektrirongid.

Elektrirongide maksumusest finantseerib 85 protsenti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus 4-vagunilist ja kaksteist 3-vagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile Stadler Bussnang AG-lt kuus 2-vagunilist, kuus 4-vagunilist ning kaheksa 3-vagunilist diiselrongi.

Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Koos rongide tarnega kaasneb tootjal ka kohustus koolitada välja kõik Elektriraudtee rongijuhid ja depoopersonal.

Hangitavate elektri- ja diiselrongide asub Elektriraudtee teenindama üleriigilist reisirongiliiklust, teostades ka rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos.