A. Le Coqi juht Tarmo Noop ütles, et 2012. aasta oli A. Le Coqile joogituru keskmisega võrreldes oluliselt edukam.

“Kindlustasime liidripositsiooni veelgi, samal ajal kui õlleturg kukkus neli protsenti ja mittealkohoolsete jookide sektor kahanes viis protsenti,” sõnas Noop ettevõtte teates.

“A. Le Coqi õllede müük mullu ei kahanenud, hoidsime 2011. aasta taset, kõige rohkem võitsime mahlas, kus turg kukkus üheksa protsenti ja meie kasvasime kaks protsenti ning vee segmendis, kus turg ei kasvanud, kuid Aura ja Värska Mineral brändiga võitsime juurde kolmteist protsenti turgu.”

Noobi hinnangul joogiturg käesoleval aastal tõenäoliselt ei kasva ning jääb mullusele tasemele.

“Esiteks mõjutab sel aastal tootjaid ja tarbijaid lahja alkoholi aktsiisitõus. Teiseks mõjuriks on poliitiline risk, kuna Eestis on valimisaasta ja tõenäoliselt tahetakse piirata või reguleerida õlle, energia- ja karastusjookide tarbimisega seonduvat," ütles Noop.

"Kolmandaks kallinevad mitmed joogitööstuse toorained, mis on pikaajaline ja püsiv trend seoses rahvastiku kasvuga maailmas. Neljandaks tõuseb energia hind.“

Tootjatel on Noobi sõnul palju raskem oma sõnumeid tarbijateni viia, kuna ostjad on killustunud eri kanalite vahel ning uusi tarbijaid on aina raskem juurde võita.

“Joogituru ainukeseks tundmatuks muutujaks jääb suvi ning kui see tuleb mullusest parem, ennustan joogiturule kasvu,“ lausus Noop.

Noobi sõnul on 2013. aastal lahja alkoholi kategoorias eesmärgiks siidrituru liidripositsiooni võitmine ning long-dringi turul suurema turuosa võitmine.

Mittealkohoolsete jookide turul on sihiks turuosa suurendamine mahla-, vee- ja karastusjoogi segmendis ning energiajookide turul.