Aasta Kaubandusteo konkursil hinnati kandidaatide majanduslikku edukust, kontseptsiooni silmapaistvust ning käitumist konkurendi, partneri, kliendi ja/või tarnijana. Konkursi eesmärgiks oli selgitada 2004. aastal enim kaubanduselu mõjutanud sündmus või tegu.

Viru Keskuse juhatuse liikme Ants Vasara sõnul tuli konkursivõit keskusele meeldiva üllatusena, kuna hindajate hulk oli suur ning kõigil kandidaatidel põhjust võidule loota. ?Meie jaoks on Kaubandusteo auhind väga oluliseks tunnustuseks, kuna kaupmeeste hinnatud kriteeriumid on just need, mille nimel aasta läbi pingutasime,? ütles Ants Vasar.

Aasta Kaubandustegu 2004 konkursi esikolmikusse jõudsid lisaks Viru Keskuse AS-le veel Tallinna Kaubamaja ja AS Baltika. Aasta Kaubandusteo finalistid valis välja Eesti Kaupmeeste Liidu juhatus, 9 finalisti hulka kuulusid Ehitus Service, Mango, Zara, VP Market, Trend Express ja Ülemiste Kaubanduskeskus. Kandidaatide hulgast paluti Eesti kaupmeestel valida 3 finalisti, hinnates majandustulemusi, käitumist konkurendi, partneri ja klientide suhtes ning kontseptsiooni silmapaistvust. Oma hinnangu saatis ligi 200 kaupmeest.

Aasta Kaubandustegu auhinda annavad välja Eesti Kaupmeeste Liit ja Eesti Konverentsikeskus, konkurss toimus kolmandat korda.

Viru Keskuse 2004 aasta kümne kuu käive oli üle 855 milj. krooni, keskust külastas eelmisel aastal üle 7,5 miljoni inimese. Viru keskuse üldpind on üle 90 000 ruutmeetri, sellest moodustab kaubanduskeskus 32 000 m². Kaubanduskeskuses on 90 erinevat kauplust ja söögikohta. Keskuse bussiterminalist väljub 13 erinevat bussiliini kuni 560 reisiga päevas. Viru Keskuse parkimismajas pargib ca 50 000 autot kuus.