Rahandusministeerium saatis eile majandusminister Urve Palole järelevalvemenetluse kokkuvõttega otsuse projekti tunnistada kehtetuks kogu läbirääkimistega peetud parvlaevahange.

„Me eeldame, et ministeeriumid omavahel lahendavad selle küsimuse,“ ütles Kaljurand vastuseks küsimusele, kuidas Tallinna Sadam tekkinud situatsioonis edasi käitub.

„Meie ei oska sellesse kuidagi sekkuda ega tea selle küsimuse tagamaid. Ma rohkem ei kommenteeri seda,“ jäi Kaljurand kidakeelseks.

Vastuseks küsimusele, kas Tallinna Sadam ei karda, et parvlaevade ehitamiseks sõlmitud lepingud võivad ühel hetkel tühiseks osutuda, kostis ta, et seda hirmu ei ole.

„Elus tuleb karta paljusi asju, aga siin me küll midagi ei karda. Meie jätkame nii, nagu meile on ülesandkeks pandud,“ ütles Kaljurand.

Ärilehe käsutuses on eile ehk 15. oktoobril rahandusministeeriumi riigihangete osakonna koostatud ja allkirjastatud järelevalvemenetluse kokkuvõte majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi läbiviidavast parvlaevahankest. Nii minister Urve Palole kui kahele hangetel osalenud konkurendile Tallinna Sadamale ja Väinamere Liinidele saadetud dokumendi järeldused on jahmatavad. Nimelt leiab rahandusministeerium (RM), et parvlaevaühenduse pakkuja leidmiseks korraldatud hanked, neil osalenute (mitte)kvalifitseerimine ja võitjateks või kaotajateks kuulutamine on olnud seadusega vastuolus ja kogu otseläbirääkimistega peetud hanke protsess tuleb kehtetuks tunnistada.