Ainukese kvalifitseerunud pakkumusega ettevõte omandas ELMO

 (10)
ELMO laadija
ELMO laadijaFoto: Karli Saul

Eesti Elektrimobiilsuse Programmi (ELMO) kiirlaadimistaristu enampakkumise võitjaks osutus ainukese kvalifitseerunud pakkumusega Elektrilevi OÜ, kes pakkus 350 000 eurot.

„Vaadates elektriautode kasutamise pidevat tõusu kogu maailmas, on ELMO laadimistaristu uuel omanikul arvukalt võimalusi teenust järjest laiemalt pakkuda ja ka uuendada. Laadimistaristu aktiivseteks kasutajateks on teiste seas ka elektritaksod, mille arv on samuti tõusuteel,” ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja Indrek Gailan.

ELMO kiirlaadimistaristu hõlmab 168 laadimisseadet, mis koos ELMO veebidomeeni ja kaubamärgi kasutusõigusega müüakse Elektrilevile. Elektrilevil on kohustus jätkata teenuse pakkumisega vähemalt järgneva viie aasta jooksul ning tõsta teenuse kvaliteeti ja kasutajasõbralikkust.

Indrek Gailani sõnul on ELMO laadimistaristu teenus Eestis hästi vastu võetud. „Riik soovis ELMO teenuse abil elektrisõidukite levikut Eestis suurendada ja selle eesmärgi me oleme suutnud täita. Elektrisõidukite arv on Eestis viimase nelja aasta jooksul pea neljakordistunud,“ ütles Gailan.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium pani ELMO kiirlaadimistaristu enampakkumisele juunikuus, pakkumisi laekus kaks. Teise pakkuja, Luku-Expert OÜ pakkumus oli küll 15 000 euro võrra suurem, kuid kuna pakkuja ei suutnud nõuetekohaselt ja juriidiliselt siduvalt tõendada lubadust teenuse katkematuks jätkumiseks, ei olnud võimalik nende pakkumust nõuetele vastavaks lugeda.

Seotud lood:

Elektrilevi valmistab ette taristu ülevõtmist ja teenuse sujuvat jätkamist, et alustada laadimisvõrgustiku haldamisega 1. septembrist. Teenus jätkub ELMO nime all ja klientide jaoks toimib laadimisvõrgustiku kasutamine esialgu samal kujul edasi. Sel aastal tegeleb Elektrilevi teenuse opereerimise ülevõtmisega, edaspidi on fookuses taristu arendamine.

„Meie eesmärk on aidata kaasa elektritranspordi arengule, muutes kliendile elektriautode laadimisteenust mugavamaks ja arvestades seejuures ka võrgu võimalikult tõhusat toimimist,“ ütles Elektrilevi juhatuse liige Taavo Randna. „Laadimistaristu on sisuliselt osa elektrivõrgust – selle arendamine, koormuste juhtimine ja asukohtade valik eeldab tihedat koostööd võrgu planeerimisega. Tulevikus vajatakse tänasest oluliselt kiiremat laadimist, nagu ka mugavat lahendust erinevatele levinud laadimisotsikutele. Samuti suureneb elektriautode arvu kasvades laadimispunktide hulk,“ kirjeldas Randna trende, millele Elektrilevi laadimisvõrku arendades keskendub.

Ta lisas, et erinevate taristute ühishalduse abil on Elektrilevil võimalik ka elektriautode laadimisvõrgustikus toimetada kuluefektiivsemalt. „Mitme võrgu koos haldamine on kasulik nii uute kui ka olemasolevate taristute jaoks. Oleme seni sünergiat ja kulusäästu näinud elektri-, tänavavalgustuse- ja kiire interneti võrgu koos haldamisel,“ ütles Randna.

„Eestis on riik seni elektriautode laadimisteenusele peale maksnud. Elektrilevi näeb, et kuluefektiivse majandamise ja taristute ühishaldusega on võimalik ELMO muuta kasumlikuks. Selle eesmärgi aluseks on elektriautode arvu kasv ja hea koostöö erinevate osapooltega. Taristu konkurentsivõime kasv käib käsikäes teenuse mugavamaks muutumisega kliendi jaoks,“ ütles Randna ja lisas, et Elektrilevi ootuste kohaselt peaks Eestis kümne aasta pärast iga kolmas uus auto olema elektriauto.

Elektrilevi omandab tehinguga 168 laadimisseadet.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare