Ettevõtja Aljona Gorbatškova on nüüdseks mitmeid aastaid pidanud Tassikoogi kohvikuid Tartus ja Tallinnas ning toob maale ka Milanos valmivaid juuksehooldustooteid. Kaks aastat tagasi sai ta kõne Dublinist, kus asub Facebooki Euroopa peakontor ning talle pakuti liitumist Facebooki väikeettevõtjatele mõeldud programmiga. „Neile oli silma jäänud kohviku turundamine ja alustasingi nendega kuus kuud kestnud koostööd. Mulle anti personaalne koolitaja, kes õpetas mulle nippe, kuidas oma ettevõtet veel paremini turundada. Täna võin öelda, et ka pärast programmi lõppu on mul olemas siiani inimesed, kelle poole abi saamiseks pöörduda saan," rääkis Gorbatškova.

Aasta hiljem, 2018. aasta jaanuaris korraldas Facebook esimese väikeettevõtjatele mõeldud ürituse Gather, mida väisas ka tõeline ärimaailma superstaar, Facebooki ärijuht (COO) Sheryl Sandberg ega pidanud seal paljuks ka osalejatega pilti teha.
Aljona Gorbatškova ja Sheryl Sandberg

Juba kümme aastat maailma suurimat sotsiaalmeediafirmat - selle looja Mark Zuckerbergi kõrval - juhtinud Sandberg töötas enne seda Google'is. Oma karjääri alustas Sandberg küll hoopis mujal kui tehnoloogiasektoris - nimelt suundus ta pärast Harvardi ärikooli lõpetamist Washingtoni ja riigisektorisse, töötades rahandusministeeriumis. Facebookis on Sandberg on aga aina enam tõusnud Zuckerbergi asemel firma esindusnäoks ja -hääleks. Tema varanduseks hinnatakse 1,6 miljardit dollarit, enamik sellest tuleb Facebooki aktsiate omamisest. Näiteks 2017.aastal maksis Facebook talle sissetulekupaketina 25 miljonit dollarit - tõsi, enamus sellest küll piiratud müügiõigusega aktsiates ja töötasu koos boonustega moodustas „kõigest" 1,5 miljonit dollarit.

Ka tänavu aasta algul kohtus Eesti ettevõtja Sandbergiga. „Sel aastal toimus üritus Dublinis. Euroopast 500 ettevõtjat 17 riigist. Eestist olin jälle ainus, samas näiteks Soomest oli neli esindajat, Itaaliast 30, Inglismaalt 50 esindajat jne. Olles teist aastat Facebook SME programmi liige, oli au taas kohtuda Sheryl Sandbergi endaga ja üleüldse õppida ettevõttelt, mis on maailma tuntuimate brändide esireas. Tänavuses sõnumis rõhutas ta, et postitustes tuleb keskenduda ühele asjale korraga: "One product, one post, one picture at the time!"", rääkis Aljona Gorbatškova.

Miks just teda välja valiti? „Ma arvan, et neile on oluline leida ja aidata ka just naisi kui ettevõtjaid ja Tassikoogid kohviku postituste efektiivsus võis ka silma jääda." Tema sõnul rõhutatakse sellistel koolitustel just seda, kuidas sotsiaalmeediat enda kasuks tööle panna ja leida toodetele võimalikult täpne sihtrühm. „Näiteks kui sul on sünnipäev ja see on Facebooki märgitud, siis mina saan oma tassikookide reklaami suunata just sulle, et tuleksid ja ostaksid oma sünnipäeva koogid meilt."
Aljona Gorbatškova