Näiline kasum, rahasüstiga venitav erainvestor, kohtuasjad, sügavas miinuses omakapital ja kõige selle taustal poolteist miljardit eurot maksev lennukipargi väljavahetamine. Selliste probleemide ees seistes pole kerge olla ei Läti rahvusliku lennufirma juht, Läti transpordiminister ega ka maksumaksja, kelle raha on ettevõttesse suursuguselt süstitud. Lõunanaabrid on aga järjekordselt otsustanud lennufirma eluspüsimise nimel ettevõttesse panna 80 miljonit eurot, seda küll koos sakslasest erainvestoriga, kellelt lisandub 52 miljonit eurot.

Airbalticu tegevjuht Martin Gauss ei tee Ärilehega vesteldes lennufirma negatiivsest omakapitalist saladust. Eesootav 132 miljoni eurone rahasüst lähebki omakapitali positiivseks pööramiseks, et firma oleks krediidikõlblik ka tulevase laenuandja silmis, kes rahastaks juba 20 uue Bombardieri C-seeria lennuki ostmist. Nimelt on Airbaltic tänaseks kinnitanud 13 lennuki ostu, ülejäänud seitse ootavad tellimuse kinnitamist. 20 lennukit läheksid maksma kokku u poolteist miljardit dollarit, 13 lennuki korral tuleks tasuda miljard dollarit (vastavalt 1,3 miljardit eurot ja 900 miljonit eurot).