Ühtlasi ollakse vähem altimad ka uute kaubamärkide proovimisega, vahendas Rimi Food.

Voogi sõnul on kõige olulisemad muutused tarbija hoiakute osas toimunud just hinnatundlikkuse osas. TNS EMORi uuringu andmetel võrdleb 73% ostjatest alati enne millegi ostmist hindu.

“Ostuotsust mõjutavad varasemast enam allahindlused ja eripakkumised, mida peab täna toote ostmisel oluliseks koguni 65% tarbijatest, 2004. aastal oli see osakaal 20% väiksem,” sõnas Voog. Ta lisas, et 65% ostjatest valib soovitud kauba odavamate toodete hulgast.

Oluline muutus on Voogi sõnul toimunud tarbija ostukohtade eelistuste osas. “Kui 1996. aastal domineerisid ostukohtadest selgelt turud, mida eelistas külastada üks kolmandik tarbijaskonnast, siis täna tehakse ostud peamiselt suurtest ketikauplustest ning turu osakaal on langenud alla kolme protsendi,” ütles Voog. Ta lisas, et läbi aastate on tarbija eelistanud teha sisseoste suuremates kauplustes, kus on palju erinevaid tooterühmi.

TNS EMORi uuringueksperdi hinnangul on muutus tingitud eelkõige tänu turu ja kauplustekettide hindade ühtlustumisele. “Üheksakümnendate lõpus oli turgudel poodidest oluliselt odavam hinnakuvand ning sealseid liha- ja kalatooteid peeti kvaliteetsemaks, täna aga kauplustel hinnaeelist enam ei ole,” märkis Voog.

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena