Hooldust pakub Alas-Kuul keevitusseadmetele, kompressoritele ja vaakumpumpadele ning sagedusmuunduritele. Suhteliselt uue teenusena on klientideni toodud ka reduktorite hooldus. Just hoolduse pool on see, millele Alas-Kuul viimastel aastatel on üha tõsisemalt panustama hakanud. Tegevdirektor Indrek Orro sõnul on just efektiivne tegutsemine ja kliendikeskne operatiivne lähenemine firma suurimad plussid äripartnerina.

„Oleme tõsiselt arendanud ka oma e-tellimuskeskkonda, et meie tooteid oleks võimalikult lihtne osta. Üks asi on see, et klient tuleb meie kontorisse ja müügiinsener annab talle tehnilist nõu ja aitab vajaliku toote leida, teine variant on teha seda oma töölaua tagant. Selleks tuleb minna meie veebikeskkonda, leida paari klikiga tooted, näha laoseisu ja siis vajalikud tooted tellida. Järgmisel või isegi samal päeval hakkab kaup juba kliendi poole liikuma,” räägib Orro.

Orro sõnul on ettevõtja jaoks oluliselt soodsam tooted veebist tellida, kui lasta varustajal või mehaanikul mööda linna ringi sõita ja kaupu otsida. Veebisüsteemi abil saavad nad kõik vajamineva kauba.

„Saame uhkusega öelda, et tellimustest 20% teevad kliendid otse oma arvutist. Ehk teisisõnu tuleb kliendi tellimus meie serverisse, kust see saadetakse otse edasi tarnijale. Sellega väheneb oluliselt võimalus igasugusteks vigadeks, mida võib tellimuste arvutisse trükkimine ja ümbertrükkimine põhjustada. Tegeleme sellega, et olla nutikas firma. Ei ole tähtis suuri laoseise omada, vaid korraldada asju nii, et klient saaks kauba võimalikult kiirelt kätte.”

Lisaks pakub Alas-Kuul ligi 30 kliendile VMI (Vendor Management Inventory) lahendust, mis tagab neile alati vajamineva varuosa olemasolu.

VMI tähendab seda, et tarnija juhib kliendi ladu. Alas-Kuuli vahendatavad tooted asuvad kliendi juures laos ja kui mõnda toodet on vaja, saab mehaanik või tööline selle ribakoodi kaudu sealt kiirelt kätte. Arvuti edastab sellest info Alas-Kuuli serverisse, mille peale saadetakse kliendi lattu uus kaup asemele. See välistab olukorra, kus vajalikku kulu- või varuosa puudumise tõttu töö seisma jääks.

Orro sõnul on Alas-Kuul loobunud viimastel aastatel suuremast osast Skandinaavia vahendajatest, kes lisasid toote hinnale 25–30%. Tänu madalamatele hindadele on ka Eesti masinaehitajate tooted konkurentsivõimelisemad, mis omakorda peaks andma masinaehitajatele juurde tellimusi.

Alas-Kuul on tublisti arendanud ka Eesti-sisest logistikat — firma kesklaost saadetakse müügikontoritesse kaupa iga päev, sõltuvalt vajadusest ka mitu korda päevas. Näiteks hommikul Võrus tehtud tellimus täidetakse kliendi jaoks juba pärastlõunaks. Lisaks pakendatakse osa kaupu ka tarnija poolt juba lõppkliendi jaoks valmis nii, et need ei läbigi firma keskladu, vaid jõuavad otse tarnijalt lõppkliendini väiksemate transpordi- ja pakkekuludega.

„Erineme konkurentidest selle poolest, et suudame kokku panna hea terviku ja see tervik koosneb varuosadeks vajalikest toodetest, millega koos pakume ka hooldusteenust. Oleme ka selline partner, kes tunneb päris hästi kliendi tööprotsessi ja masinaparki. Kui me alustasime, oli Alas-Kuul tavaline „asjamüüja”. Nüüdseks oleme tänu sellele, et müüme tootmisprotsessis kasutusel olevaid aparaate koos hooldusteenusega, ka juba paljude firmade hoolduspartner. Kui meil on ladu kliendi juures, teeme me osaliselt ära ka nende ostuosakonna töö — see ongi terviklik tööstuse teenindus, milleni me oleme oma senise tööga pürginud.”

LOE VEEL:

Jaga
Kommentaarid