Kuusiku sõnul on tänaseks selge, et suuremal või vähemal määral tabab Eesti tarbijaid peagi kütusehindade kasv, seda aktsiisitõusu tõttu.

Kuusik tõstatab ka küsimuse, et mis on valituse planeeritava aktsiisitõusu mõte. "Kiire ja lihtne vastus on, et vaja on katta tehtud lubaduste kulud. Mõnevõrra poliitilisema vastuse andis peaminister viimati täna hommikul, kinnitades, et keskkonnale kahjulike kütuste maksustamine ongi valitsuse selge eesmärk," arvas Kuusik.

Kuusiku sõnul tahaks ta väga loota, et antud otsus on osa pikemast visioonist, kus Eesti liigub keskkonnasõbralikuma transpordisektori suunas.

"Kuigi peaminister näeb, et sinna liigutakse vaid läbi aktsiisitõusude - sundides nii inimesi kütusesäästlikumaid autosid soetama - peab Alexela paremaks teeks alternatiivsete kütuste laiemat kasutuselevõttu," lisas ta.

Alexela juhi sõnul on praegu Eesti autopark Euroopa üks saastavamaid, tekitades enim kasvuhoonegaase sõiduki kohta ning olles oma mootoritüübilt peaasjalikult bensiini- ja diisli keskne. "Hetkel tundub, et keskkonnasõbralikuma autopargi suunas liigutakse vaid läbi kallinevate autokütuste."

Alexela on enda sõnul jõuliselt autogaasi laiemasse levikusse. Bensiini omahinnast ligi 45 protsenti soodsam autogaas aitaks vähendada CO2 emissioone ligi 30 protsenti ning õhku jääksid paiskamata erinevad keskkonnaohtlikud väikeosad, mis diislikütusest pärinevad.

"Kui keskkonnasõbralikus elektritootmises on eestlased näidanud ülesse suurt edu ja meie roheenergia osakaal on julgelt kõrgem Euroopa nõutust, siis kütuseturul valitsusel ambitsioonikus veel puudub," leidis Kuusik.

"Planeeritav aktsiisitõus on kindlasti ambitsioonikas, kuid seda halvas mõttes. Aga me südamest loodame, et aktsiisitõusust jäävad puutumata gaasikütused. Nii pääseks halva mängu juures võidule soov keskkonnasõbralikuma autopargi järele ja seal on gaasikütused valmis tooma parema homse meile kõigile," avaldas Kuusik lootust.