„Küll ei oska ma täna hinnata, kuidas käituvad tarbijad edaspidi – järgmisest nädalast jõustub Valitsuse aktsiisitõus ja näiteks mitmed transpordiettevõtted on viidanud, et hakkavad Lätis ja Leedus tankima sealset soodsamat diislikütust,“ sõnas Kuusik.

Jätkuvalt on suureks mureks maksupettused Eesti kütuseturul. „Jaanuari alguses jõudis Harju maakohtusse taas juhtum, kus kuritegelik organisatsioon jättis riigile kütuselt tasumata ligi miljon eurot käibemaksu. Sellise grupeeringu maksuvargus aastas küündib ligi kolmele protsendile meie käibest – ja selliseid kurjategijate gruppe on aina enam, mistõttu näiteks diislikütuse hulgimüügis pole ausatel ettevõtetel enam võimalik konkureerida. Kõiki makse maksvad ettevõtted on niiöelda ainsad lollid, kes käibemaksu veel kütusehinnas kajastavad,“ kommenteeris Kuusik.

„Eesti Õliühing on viidanud, et riigil jääb aastas selliste pettuste tõttu laekumata pea 30 miljonit eurot maksutulu ning täna ei paista tunneli lõpust valgust,“ ootab Kuusik jõulisemat sekkumist riigilt antud mure osas.

„Liiatigi võib selline valitsuse vaikiv soosing motiveerida järgmiste aastate aktsiisitõusude eel aina laiemat ringi isikuid jätma riigile ettenähtud maksud kütuselt maksmata,“ kartis Kuusik.

Autogaasi müügimahtude osas jäi käesoleva aasta turukasv ettevõtte ootustele veidi alla. „LPG läbimüük küll kasvas, ent seda eeskätt uute lisandunud tanklate abiga, tänu millele on tänaseks Eestis olemas laiaulatuslik gaasitanklate võrk,“ sõnas ettevõtte juht.

Tema sõnul on Alexelal pikaajaline LPG-arenguplaan, mis hakkab edukalt finišisse jõudma. „Oleme nende aastatega üle koera juba saanud! Seetõttu rajame sel aastal veel mõned LPG-tanklad juurde ja panustame edaspidi gaasiseadmete laiemasse levikusse Eestis autopargis,“ räägib Kuusik.

„Samas teame, et riik on asunud tegema ettevalmistusi, et lõhkuda alles tärkav autogaasiturg läbi gaasikütuste aktsiisitõusu. Selliselt käitudes jääb aga Euroopa Liidu poolt soositud autogaasi laiem kasutuselevõtt Eesti toimumata,“ sõnas Kuusik.

„Nõnda püsib Eesti jätkuvalt Euroopa Liidu ühe kõige keskkonnavaenulikuma autopargiga riigina,“ viitas ta gaasikütuste keskkonnasõbralikkusele.

„Vaadates, kuidas Pariisi kliimakonverentsi-järgne maailma peab aina tähtsamaks keskkonnahoidu, võib karta, et selles vallas maailmaliider olev Euroopa Liit ei jää Eesti jõuetust antud küsimuses pealt vaatama, vaid kasutusele võetakse taas trahvid ja nõuded, mida nüüd aga maksumaksja rahadega katta tuleb. Seetõttu kutsun üles mitte lõhkuma gaasikütuste äri, vaid hoidma tänast maksukeskkonda, võimaldades nii ettevõtjatel välja kujundada konkurentsivõimeline ja keskkonnasõbralik autogaasisektor Eestis,“ sõnas Kuusik.