Suurimaid väljakutseid gaasituru puhul on jätkuvalt inimeste madal teadlikkus turu avanemisest, viitas Alexela Group juhatuse esimees Andreas Laane. „Kui elektriturg avanes, korraldati riigi juhtimisel massiivne kampaania, et kliendid oleks kursis eesolevast muutusest. Maagaasiturg, kus tarbijate hulk on küll kordi väiksem, ei saanud aga mingisuguse tähelepanu osaliseks," viitas Andreas Laane.

Paradoksaalsel kombel on aga just maagaasiturul võimalusi säästmiseks läbi konkurentsi kordades rohkem. „Kui elektriturul on lõviosa kulust läbi maksude ja võrgutasude fikseeritud, siis maagaasiturul on just gaasi ehk toote enda hind suurim lõpphinna mõjutaja," viitas Andreas Laane.

Eestis on Alexela Energia hinnangul ligi 42 000 kodumajapidamist, kes maagaasi tarbivad. „Meie hinnangul maksavad võrguoperaatorilt gaasi ostvad kliendid täna turuhinnast kuni 70% kõrgemat hinda, kuna ei olda teadlikud turu avanemisest," viitas Andreas Laane. Parim viis turuhinna teadasaamiseks on pöörduda Eesti juhtivate elektrimüüjate poole. „Novembrikuus uuendab lõviosa eestimaalastest oma elektrilepinguid, siis ongi mõistlik hetk küsida pakkumine ka maagaasile oma elektrimüüjalt," viitas Andreas Laane.