Alates 1. juunist jõustuvad reklaamiseaduse olulisemad muudatused:

• alkoholireklaamides lubatakse edaspidi edastada vaid neutraalset teavet, välistatud on inimeste näitamine, atmosfääri kirjeldamine ja lugude jutustamine;
• keelatakse alkohoolsete jookide välireklaam;
• keelatakse alkoholireklaam sotsiaalmeedias, v.a alkoholikäitleja kontol ja kodulehel;
• reklaamipiirangut raadios ja televisioonis pikendatakse kella 21lt 22ni;
• keelatakse alkoholireklaam ajakirjade lisaväljaannete esi- ja tagakaanel;
• keelatakse happy hour ehk võimalus pakkuda mingitel tundidel alkoholi tavapärasest soodsamalt.

Trahvi ülemmäär reklaamiseaduse rikkumise korral hakkab juriidiliste isikute puhul olema 50 000 eurot. Järelevalvet alkoholireklaami piirangute täitmise üle teeb tarbijakaitseamet.

Viimati karmistati alkoholipoliitikat alates käesoleva aasta algusest, kui jõustusid alkoholiseaduse muudatused, millega täpsustati alkoholimüügil ostja vanuse kindlakstegemist reguleerivaid sätteid. Seadusemuudatusega lubati kontrollostud, et tagada alaealisele kehtestatud alkoholimüügi keelunõude senisest parem täitmine ja tõhustada võitlust illegaalse alkoholimüügiga.

Lisaks võttis Riigikogu eelmise aasta lõpul vastu alkohoolsete jookide väljapaneku piirangud. Muudatus näeb ette, et alkohoolsed joogid peavad olema kaupluses paigutatud teistest kaupadest eraldi nii, et tarbija ei peaks nendega vältimatult kokku puutuma. Muudatuse järgi ei tohi alkohoolsete jookide väljapanek olla lisaks väljastpoolt müügikohta märgatavalt nähtav ka ülejäänud müügisaalist, välja arvatud juhul, kui nende nõuete täitmine ei ole müügisaali suurust arvestades mõistlikult teostatav. Väljapaneku piirangud jõustuvad üleminekuajaga alates 2019. aasta 1. juunist.