Altia Eesti omatoodetud jookide müük ulatus ligi 21,3 miljoni euroni ning sisseostetud jookide hulgimüük ligi 16 miljoni euroni, teatas ettevõte.

Altia müüs hüppelise ekspordikasvu tõttu seitse miljonit liitrit alkoholi ehk ligi kolmandiku rohkem kui 2013. aastal, samas kui Eestis jäi müük 3,7 miljoni liitri tasemele. 

Ettevõtte puhaskasum oli mullu 1,6 miljonit eurot.

Läinud aasta alguses jõustunud viieprotsendiline aktsiisitõus ei avaldanud Altia hinnangul Eesti turule olulist mõju, kuid 2015. aasta alguse 15-protsendiline aktsiisitõus soodustas mõningal määral ettevõtte müüki detsembris 2014. 

Mullu mõjutas Eesti läbimüüki Soome tollis reisijatele kehtestatud rangem kontroll kaasaostetud alkoholi kogustele. Soomlaste alkoholiostud Eestis on viimasel ajal vähenenud, kuid siiski moodustab turistide kaasatoodud alkohol 27 protsenti Soome kange alkoholi ning ligi 18 protsenti veini tarbimisest.

Soome, Rootsi, Norra, Taani, Eesti ja Läti turul tegutseva Altia Corporationi kogukäive ulatus 426,3 miljoni euroni ning ärikasum 17,9 miljoni euroni; kontserni puhaskahjum oli 18,1 miljonit eurot.

Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine 57 ning import ligi 43 protsenti.

Ettevõtte omatoodangu ekspordiriigid on Läti, Rootsi, Soome, Taani, Armeenia ja Norra. Ettevõttes oli 2014. aasta lõpu seisuga 85 töötajat.